اصفهان

پایان فرار ۴ ماهه کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی در کاشان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان کاشانی مبنی اینکه فردی با پرداخت چک‌های بلامحل از آنان کلاهبرداری و متواری شده است به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور افرادی که قصد فروش خودرو، زمین و ملک داشتند را شناسایی و سپس با تنظیم قولنامه وپرداخت چک‌های بلامحل خودرو و ملک را از آنان خریداری می‌کرده که فروشندگان پس از فرا رسیدن موعد چک خود متوجه بلامحل بودن آنها می‌شده و با توجه به اینکه متهم نشانی و شماره تلفن‌های واهی ارائه کرده بود شاکیان اثری از وی پیدا نمی‌کردند.

میرحیدری با اشاره به متواری بودن ۴ ماهه متهم از دست شاکیان گفت: با پیگیری‌ها و رصدهای هوشمندانه ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کاشان مشخص شد، فرد مذکور طی این مدت در شهرهای تهران، مشهد و قم مخفی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: سرانجام مخفیگاه متهم در شهر قم شناسایی و ماموران با اخذ نیابت قضائی به این شهر رفته و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی این شهر در یک عملیات هماهنگ و منسجم وی را دستگیر و به شهر کاشان منتقل کردند.

وی براساس تحقیقات صورت گرفته و اعترافات به دست آمده از متهم، رقم کلاهبرداری وی را ۱۰۰ میلیارد ریال و تعداد شاکیان را ۱۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و این فرد کلاهبردار برای رسیدگی به فعالیت های مجرمانه خود تحویل مرجع قضائی شد.

میرحیدری در خاتمه با هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم با صدور چک‌های بلامحل گفت: با توجه به اینکه هنوز دسته چک های قدیمی در دست خیلی از افراد قرار داشته و تا زمان اتمام نیز اعتبار دارند بنابر این هنوز با این گونه کلاهبرداری‌ها مواجه هستیم و به همین جهت به مردم توصیه می‌کنیم حتماً قبل از دریافت چک از هویت اصلی و اعتبار فرد صادر کننده چک اطمینان حاصل کرده و حتماً معاملات خود را در دفترخانه‌های رسمی انجام دهند و از تنظیم قولنامه در اماکن عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا