کردستان

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد در سنندج راه‌اندازی می‌شود

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، از راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد خبرداد و اظهار کرد: با توجه به رابطه مناسب جمعیت کردستان با بدنه خیرین و داوطلبان استان، این پایگاه در زمین اهدایی یکی از خیرین بنام استان (حاج جمال شیخ احمدی) در محور سنندج به دیواندره با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از محل تملک سرمایه‌ای و یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی استان احداث خواهد شد.

وی  افزود: علاوه بر اهدای زمین احداث پایگاه مذکور توسط خیرین داوطلب استان، برخی از هزینه‌های متفرقه ساخت از قبیل گازکشی نیز به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال توسط این عزیزان تامین شده است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان داشت: ساخت این پایگاه امدادی از سال ۹۹ و پس از اهدای زمینی مرغوب در یکی از پر حادثه‌ترین مناطق استان در کریدور شمال و جنوب و روستای باقرآباد سنندج آغاز شد.

وی عنوان کرد: در این محور به صورت میانگین ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ تصادف شدید که نیاز به رهاسازی و حضور امدادگران جمعیت هلال احمر است صورت پذیرفته و هم اکنون پایگاه امداد و نجات این محور به صورت موقت در محل راهداری مستقر است.

جلالی افزود: این پایگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع در دهه  مبارکه  فجر امسال آماده افتتاح  خواهد شد و با بهره‌برداری از آن بخش عمده‌ای از مشکلات امدادگران و نجاتگران در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: استقرار پایگاه امداد و نجات می‌تواند حوادث جاده ای محورهای سنندج، دیواندره را پوشش دهد.

ارائه خدمات امدادی توسط ۹۰ تیم عملیاتی هلال‌ احمر در کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینه در حال حاضر ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و ۱۰ پایگاه پشتیبان امدادرسانی در سطح استان فعال است، گفت: خدمات امدادی توسط ۹۰ تیم عملیاتی در این قالب این ظرفیت‌ها به مردم ارائه می‌شود.

به گفته وی، در همه شهرستان‌های استان انبار امدادی موجود بوده و اقلام زیستی مورد نیاز در زمان بحران در این انبارها از جمله چادر، پتو، وسایل گرمازا و … موجود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باوجود توانمندی‌های موجود در حوزه امداد و نجات، وجود برخی کمبودها در خصوص ارائه خدمات امدادی در چند محور استان به معضلی برای مردم استان تبدیل شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته  طی سال‌جاری دو پایگاه مهم و استراتژیک در ۳ محور مواصلاتی استان کردستان در سه خروجی پر تردد شهر سنندج  به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا