مازندران

پایگاه میراث‌فرهنگی فرح آباد. پایلوت جشنواره‌های فرهنگی مازندران می‌شود

پایگاه میراث‌فرهنگی فرح آباد. پایلوت جشنواره‌های فرهنگی مازندران می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، محمد آرمان ارشادی با اشاره به برگزاری جشنواره غذا در این شهر تاریخی، پیشنهاد تهیه پرونده ثبتی غذاهای محلی جهت ثبت در فهرست آثار ملی این شهر تاریخی را مطرح کرد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی فرح آباد افزود: یکی از وظایف پایگاه میراث‌فرهنگی این شهر علاوه بر حفظ، حراست و مرمت آثار بجای مانده، شناسایی و بررسی محوطه ها، آثار تاریخی معرفی آداب و رسوم گذشتگان منطقه در سطح استانی، ملی و بین المللی را نیز برعهده دارد.

وی گفت: یکی از بخش‌های مهم در میراث‌فرهنگی استان، واحد ثبت آثار است که شامل ثبت آثار غیر منقول، ثبت میراث طبیعی، ثبت میراث ناملموس (معنوی) و ثبت آثار غیر منقول است که در این راستا سال ۱۳۵۵ مجموعه فرح آباد، سال ۱۳۸۳، حمام فرح آباد (قاجاری) به عنوان آثار غیر منقول و در سال ۱۴۰۰ سه کاشی مکشوفه از کاوش‌های علمی مجموعه فرح آباد با نقوش انسانی، به‌عنوان میراث غیر منقول در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارشادی گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای اهداف واحد ثبت آثار استان، میراث ناملموس، پرونده‌های پیشنهادی شایسته و قابل دفاعی از غذاهای محلی فرح آباد به ویژه غذاهای دریایی برای ارائه به اداره‌کل ثبت آثار، تهیه تا این مهم نیز به نام شهر تاریخی فرح آباد در فهرست آثار ملی ثبت شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا