زنجان

پاییز کم بارش در زنجان/کاهش ۷۰ درصدی رواناب‌ها

اسماعیل افشاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد: حفظ بیلان و تعادل آب سفره‌های زیرزمینی یک ضرورت در استان زنجان است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پساب ایجاد شده در استان را می‌توان برای واحدهای صنعتی استفاده کرد، عنوان کرد: با تصفیه ۶۰ درصد دیگر آن را به تعادل بخشی آبخوان اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه مجوز جدیدی برای تخصیص آب به صنایع جدید داده نمی‌شود، تصریح کرد: برای حفظ و صیانت از منابع آبی استان باید تنها به واحدهای صنعتی کم آب طلب، مجوز فعالیت صادر شود تا در آینده با بحران آب مواجه نشویم.
افشاری با بیان اینکه رودخانه‌ای مثل قزل اوزن که منبع مهم تولید آب برای استان است به آرامی از زنجان خارج می شود بدون آنکه بتوانیم از آن برای آینده منطقه ذخیره‌ای داشته باشیم، عنوان کرد: سدسازی راهکاری مهم ذخیره آب برای استان است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از پیگیری‌ها برای بالا بردن قدرت تنظیم آب در استان خبر داد و افزود: برای مناطقی مانند شهرستان خدابنده، احداث سد از مهم‌ترین عوامل برای تنظیم و ذخیره آب است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی و منفی است، خاطر نشان کرد: رواناب‌ها نیز در استان نسبت به سال قبل کاهش ۷۰ درصدی داشته است که نشان از پاییزی کم بارش دارد.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2022-01-07 10:06:34

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا