کهگیلویه و بویراحمد

کشت گیاهان دارویی در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کهگیلویه

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، حکمت نریمانی در بازدید از طرح تحقیقی پژوهشی گیاهان دارویی به اهمیت ترویج کشت گیاهان دارویی بین کشاورزان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ هکتار گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شده که عمده محصول کشت شده، گیاه دارویی به لیمو است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به آب و هوا و خاک مناسب در شهرستان کهگیلویه، پتانسیل کشت دیگر گیاهان دارویی نیز در شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: با هدف شناسایی گونه‌های دارویی مناسب و سازگار با منطقه، مزرعه تحقیقی و ترویجی، در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت راه اندازی شده است.

نریمانی با تاکید بر اینکه با ایجاد این طرح الگویی، اقدام به کشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان شده است، افزود: این گیاهان درآمد زایی بهتری نسبت به گیاه به لیمو داشته باشد و سودآوری بیشتری برای کشاورزان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد تا با پرداخت تسهیلات کم درصد از متقاضیان کشت گیاهان دارویی حمایت و استقبال کند.

کارشناس گیاهان دارویی و مجری این مزرعه تحقیقی هم گفت: این مزرعه در فروردین ماه سال جاری زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع ایجاد شده تا ارقام گیاهان دارویی سازگار و پرمحصول در شهرستان شناسایی شوند.

سیما وحدتیان افزود: در این مزرعه، آویشن شیرازی، آویشن دنایی، آویشن باغی، اسطوخودوس و نعناع اورینتال کشت شده که با توجه به ظرفیت‌های شهرستان این محصولات به خوبی جواب داده و قرار است در فصل زراعی جدید سطح بیشتری زیر کشت برود.

وی گفت: این ارقام از گیاهان دارویی در شهرستان به کشاورزان معرفی می‌شود تا علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال، درآمد زایی نیز برای کشاورزان انجام گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا