گیلان

پرداخت ۸ میلیارد اعتبار و اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر در رشت

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در دیدار با مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان اظهار کرد: در شرایطی که  مشکلات اقتصادی در جامعه  سایه افکنده گره‌گشایی بنیاد برکت در حوزه اشتغال میتواند خود تسهیل امورات مردم در بخش اقتصاد و درآمدزایی خانوارهای روستایی است.

وی با اشاره به گستره مشکلات مردمان حاشیه شهر رشت بیان کرد: انتظار میرود نهادهای حمایتی و توسعه محور محوریت توجه و تمرکز خود را  بر این مناطق کمتر برخوردار معطوف کنند، چه‌بسا مشکلات در این مناطق بسیار بحرانی‌تر از مناطق روستایی باشد.

وی با تأکید بر حمایت از روستاها و فعال کردن آن‌ها در حوزه کسب‌وکار خرد تصریح کرد: در راستای فعال کردن مشاغل در حاشیه شهرها باید حمایت از زنان توانمند که قوام و محور خانواده بوده و موجب پایداری و پویندگی  می‌شوند صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از زنان حاشیه شهر توسط بنیاد برکت  انجم شود، افزود: هر جا زنان فعال شدند و حضور داشتند، تولید و مولد بودن را در محصولات و تولیدات در بخش صنعت و تولیدات کشاورزی و صنایع‌دستی شاهد بودیم.

اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر در رشت توسط برکت

مجری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به رویکرد این بنیاد برای اشتغال‌زایی اظهار کرد: بنیاد برکت در مدل مبتنی بر  تسهیلگری به ایجاد مشاغل خرد و خانگی اجتماع‌محور با نظارت‌های مستمر، به دنبال توسعه روستاها و ایجاد درآمد پایدار مبتنی بر و توانمندی مناطق هدف است.

یاسر رمضان نژاد با بیان اینکه بنیاد برکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۷ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در روستاهای بخش سنگر  راه‌اندازی کرده تصریح کرد: تلاش کردیم که مشاغل ایجادشده در روستاها با توجه به مزیت مناطق باشد که بر این اساس مشاغل استقراریافته بر حمایت و پرداخت تسهیلات کشاورزی، بوم‌گردی، مشاغلی همچون پرورش مرغ،  صنایع‌دستی، خدمات گردشگری، پرورش طیور،  مشاغل فنی و خدماتی و صنایع‌دستی از جمله بافت گلیم، رشتی دوزی و حصیربافی بنانهاده شده است.

وی با بیان اینکه طرح سحاب بنیاد برکت توانسته در حوزه مشاغل خانگی ۳۰۰ شغل در مناطق روستایی شهرستان رشت استقرار دهد، گفت: بالغ برهشت میلیارد تومان اعتبار تاکنون صرف ایجاد کسب‌وکارها شده که تا پایان سال این میزان افزایش پیدا میکند.

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان با اشاره به  اینکه به تمام روستاییان متقاضی اشتغال که دارای شرایط حداقلی بوده‌اند تسهیلات پرداخت کردیم، افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد علاوه بر ارتقای معیشت و سطح زندگی، رونق کسب‌وکار را با محوریت تسهیلگران با توجه به شرایط روستا دنبال کرده وبه  توان‌افزایی جامعه محلی با توجه به داشته‌ها ودانش وهنر بومی مردم کمک میکند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا