اصفهان

پس‌زدگی فاضلاب و نبود شبکه جمع‌آوری روان آب‌ها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، مهرداد خورسندی مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان اظهار داشت: روز جمعه ۱۴ آبان ماه در مجموع ۴۶۴ مورد حادثه به سامانه ۱۲۲ این شرکت گزارش شد که ۳۷۲ مورد آن مربوط به شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب بود.

وی علت وقوع این تعداد حادثه در شهر اصفهان را بارش شدید باران در یک مقطع زمانی کوتاه عنوان کرد و گفت: برخی با برداشتن دریچه منهول‌های فاضلاب، اقدام به هدایت روان آب‌ها به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری کرده بودند که پس‌زدگی فاضلاب در منازل شهروندان را در پی داشت.

خورسندی بیشترین پس‌زدگی فاضلاب را مربوط به زیرزمین‌ها و اماکن زیر تراز منفی ۶۰ سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: بسیاری از این اماکن از نصب شیرهای یک طرفه فاضلاب خودداری کرده و یا دارای انشعاب غیرمجاز و نصب‌های غیراصولی بودند.

سخنگوی آبفای استان اصفهان ادامه داد: ساکنان این گونه واحدها باید در اسرع وقت نسبت به مجاز کردن انشعاب خود و نصب شیر یک طرفه فاضلاب اقدام کرده و از صحت عملکرد شیر یک طرفه و جریان فاضلاب در سیفون اطمینان حاصل کنند.

وی بر طراحی شبکه جمع‌آوری روان آب‌ها در سطح شهر توسط دستگاه‌های ذیربط تأکید و بیان کرد: بررسی‌های میدانی روز جمعه نشان داد در معابری که از قبل چاه‌های جذبی جمع‌آوری آب باران حفر شده بود، آبگرفتگی به وجود نیامد و گرفتگی شبکه و پس‌زدگی فاضلاب نیز گزارش نشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا