اجتماعی

قاضی‌زاده هاشمی: ایثارگران قهرمانان اصلی جامعه و همیشه در میدان هستند

قاضی‌زاده هاشمی: ایثارگران قهرمانان اصلی جامعه و همیشه در میدان هستند

به گزارش برگزیده،‌ سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی ضمن عرض خیر مقدم به ورزشکاران که مظهر کلمه پهلوانی هستند، اظهار کرد: چکاد پهلوانی به معنای قله پهلوانی جمعی از ایثار، شجاعت، ایستادگی و مبارزه است. قهرمانان ما هم واجد قدرت و قوت جسمی، هم واجد فضیلت، دانش و مهارت و هم اهل مقاومت، مبارزه و ایستادگی هستند و مجموعه این عوامل از آنها قهرمان و پهلوان ساخته است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: ایثارگران عزیز، کسانی که جسم، جان، روح و روان خود را فدای این مردم و کشورشان کردند، همگی جایگاه  قهرمانان و پهلوانان جامعه را دارند. بسیاری از ایثارگران با این‌که از نقص جسمی و روحی برخوردارند اما میدان را خالی نکردند، در میدان ماندند و در عرصه های مختلف اهل تلاش، کار و افتخارآفرینی هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که در حوزه فعالیت های ورزشی در تمامی این سالها به مدد وجود تعداد زیادی از ایثارگران عزیز در تیم های پارالمپیک، بسیاری از مدال ها و افتخارآفرینی ها در عرصه های جهانی توسط این ایثارگران ورزشکار کسب شده است، تصریح کرد: اخیراً در مسابقات آسیایی افتخارات زیادی بدست آوردیم. برخی از این ورزشکاران از ایثارگران، جانبازان و یا نسل دوم ایثارگران که فرزند رزمنده، فرزند شهید، فرزند جانباز و فرزند آزاده هستند و در عرصه های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: این مسیر، راه روشنی است و امیدواریم قدرشناس تلاش‌ها، افتخارآفرینی‌ها  و امیدبخشی ها باشیم و بتوانیم این عزیزان را که مظهر دو پهلوانی؛ هم در عرصه دفاع و امنیت مردم و هم عرصه‌های ورزشی، هستند به درستی معرفی کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ایثارگرانی که مدال کسب کردند و یا مدال خود را به آرمان ها و یا یک شهید اهدا کردند، می‌دانند افتخاری که به دست آوردند به مدد کمک آن شهید بوده است. این مسائل ارزشمند و قابل معرفی است. ما تلاش می کنیم این الگوسازی‌ها اتفاق بیفتد و امیدوارم با همکاری آقای دکتر هاشمی وزیر ورزش و امور جوانان، دِین خود را به جامعه بزرگ شهدا و ایثارگران ادا کنیم.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: بسیارخوب است در جریان مسابقات ورزشی، هر مسابقه ای به نام یک شهید باشد و یک شهید ورزشکار معرفی شود. فعالیت دیگر که البته معمولا صورت می گیرد، در کنار مسابقه استندی گذاشته، زندگی نامه و وصیت نامه آن شهید خوانده شود و این کار مداومت داشته باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با یاد برخی از شهدای ورزشکار همچون شهید مصطفی صدر زاده و ابراهیم هادی گفت: این شهدا ورزشکار بودند و می‌توانند به عنوان الگو معرفی شوند. برخی از جانبازان هم قبل از جانبازی، ورزشکار حرفه‌ای بودند و بعد جانباز شدند و یا برخی از این عزیزان بعد از جانبازی ورزشکار حرفه ای شدند. برای آنکه جوانان ما الگوی مناسبی داشته باشند، باید این عزیزان را معرفی کنیم. امیدواریم در این عرصه به صورت گسترده‌تر میدان‌داری کنیم و با این کار  نسل امروز ما با قهرمانان واقعی خود آشنا خواهند شد.

۴۷۴۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا