خراسان رضوی

پیام تسلیت امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس به مناسبت ارتحال آیت الله محدثی

به گزارش برگزیده های ایران، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی ارتحال آیت الله محمد محدثی امام جمعه سابق تایباد را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد آمده است: رحلت مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محدثی موجب تأثر خاطر گردید. عالم بزرگوار انقلابی که در خدمت شصت ساله خود، نقش مرزبانی اسلام را در منطقه مرزی شرق کشور ایفا می کرد و چهل سال از آن شصت سال در سنگر امامت جمعه به ارشادات انقلابی ساز خود ادامه می داد. این ضایعه مؤلمه را به مرزنشینان غیور منطقه تایباد و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و برای آن فقید سعید علو درجات و غفران و آمرزش الهی از حضرت احدیت مسئلت می نمایم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز با انتشار پیام جداگانه، ارتحال امام جمعه سابق تایباد را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت عالم فرزانه امام‌جمعه سابق تایباد حجت‌الاسلام ‌والمسلمین جناب آقای حاج شیخ محمد محدثی، خسارتی جبران‌ناپذیر است. این روحانی فاضل و متعهد، به معنای واقعی کلمه تجسم عینی تقریب بین مذاهب اسلامی بود که با زبانی نرم و اخلاقی نیکو یک‌عمر در اعتلاء کلمه حق کوشید و در تحقق اهداف اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. بیش از پنج دهه کار و تلاش فرهنگی، پرورش طلاب، تأسیس حوزه علمیه و خدمات ارزشمند اجرایی از آن عالم ربانی چهره‌ای ماندگار، محبوب و خدوم در ذهن‌های مردم بزرگوار منطقه تایباد به تصویر کشیده است. شخصیت مبارز ایشان با طاغوت و نظام شاهنشاهی بر کسی پوشیده نیست. این‌جانب این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و عموم مردم دین مدار و انقلابی آن خطّه عزیزِ ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی تسلیت عرض کرده و در جوار مضجع نورانی شمس الشموس حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب رحمت و علوّ درجات می‌نمایم.

شایان ذکر است که به مناسبت ارتحال امام جمعه سابق تایباد، امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در شهرستان تایباد عزای عمومی اعلام شده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا