اخبار ورزشی

نکونام به دنبال استخراج طلا از معدن مس

نکونام به دنبال استخراج طلا از معدن مس

ایمان گودرزی؛ جواد نکونام به خط دفاع تیمش می‌نازد و با اتکا به همین ویژگی به دنبال افزایش امتیازات تیمش است. پیروزی در کرمان مقابل مس رفسنجان با برخورداری از این خط دفاع بی‌نقص سخت نیست و دست‌کم می‌توان یک امتیاز را در انتظار استقلال دانست. آبی‌ها برای دستیابی به ۳ امتیاز این بازی نیازمند استفاده حداکثری از فرصت‌هایی است که در این میدان نصیبش خواهد شد.
رفسنجانی‌ها در فصل جاری تیمی دست نیافتنی را راهی لیگ نکرده‌اند. ۵ گل خورده نارنجی‌های کویر بعد از برگزاری ۵ بازی نشان از ضعف‌های بسیار این تیم در بخش دفاعی دارد و ساکت الهامی که سودای مربیگری در استقلال را در سر می‌پروراند هرگز نتوانسته در فصل جاری عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارد و چنانچه روی همین مدار حرکت کند و امروز نیز نتیجه را به استقلال بدهد، چه بسا زودتر از آنچه تصور می‌کند به سمت درهای خروجی این باشگاه سوق داده شود.
قطعاً این وضعیت او را با انگیزه بیشتر راهی تقابل با جواد نکونام خواهد کرد. الهامی می‌داند که باخت مقابل استقلال او را در بدترین وضعیت ممکن قرار خواهد داد و هیچ بعید نیست زودتر از تصوراتش با کویر وداع کند. ساکت با آگاهی از آنچه در انتظارش خواهد بود، با هدف رسیدن به امتیاز گام به این بازی خواهد گذاشت اما بعید است او اقبال آنچنانی برای دستیابی به این مهم داشته باشد و استقلالی که سخت گل می‌خورد و بار دیگر در بخش دفاعی به یک هارمونی جذاب دست یافته، اجازه دهد به سادگی دروازه‌اش تسخیر شود.
اما استقلال نیز برای آنکه دست پرتری در این بازی داشته باشد باید قدر تک موقعیت‌هایش را بداند و اجازه ندهد فرصتی به سادگی از کف برود. درواقع فرصت‌طلبی است که استقلال را از این میدان برنده خارج خواهد کرد و هیچ بعید نیست یک بازی تخریبی نیز در دستور تیم مس قرار بگیرد؛ همان طور که ساکت پیش‌تر نیز مقابل استقلال همین روش را به کار گرفت و توفیقاتی هم داشت.
با این حال استقلال که دوست ندارد از صدر جدول فاصله بگیرد، روی تمام امتیازات این بازی حساب خواهد کرد. برد مقابل مس فضای آغشته به قهر باشگاه استقلال را نیز قدری تلطیف خواهد کرد. گرچه در روزهای گذشته نشست‌هایی پیرامون برقراری آشتی میان خطیر و نکونام برگزار شد اما بی‌تعارف اگر استقلال ناکامی تازه‌ای را متحمل شود، بار دیگر حاشیه‌های‌ تازه‌ای ایجاد خواهد شد و هیچ بعید نیست دو طرف اختلاف‌ها را به رسانه‌ها بکشند.
بنابراین بردن در این میدان از هر سویی برای استقلال فایده بخش خواهد بود و این تیم را در محیطی آرام قرار خواهد داد و بیش از همه به جواد نکونام سود خواهد رساند و او را میان هواداران و حتی باشگاه‌نشین‌ها عزیزتر خواهد کرد.

ورزشگاه جدید رفسنجان، آماده مس- استقلال نیست! - همشهری آنلاین

جنگ برای سابقه
این بازی به نوعی تداوم‌بخشی به یک سابقه شیرین نیز به حساب می‌آید چرا که از آخرین شکست استقلال مقابل تیم‌های استان کرمان بیش از ۱۳۰۰ روز می‌گذرد؛ جایی که آبی‌ها در هفته بیست و یکم لیگ نوزدهم با یک گل مغلوب گل‌گهر سیرجان شدند.
بعد از آن آابی‌ها در همه ادوار لیگ برتر ۱۵ بار برابر نماینده‌های استان کرمان قرار گرفتند که ۱۳ برد و ۲ تساوی ثمره تلاش این تیم بوده است. این آمار نشان‌دهنده برتری همیشگی استقلال مقابل تیم‌های کرمانی است و اگر اتفاق خاص و عجیبی رخ ندهد، پیروزی یا دست‌کم تساوی مقابل کرمانی‌ها ادامه خواهد داشت. از سویی در سه بازی گذشته دو برد و یک تساوی حاصل کار آبی‌پوشان بوده و همین مسأله سبب می‌شود تا شاگردان جواد نکونام با انگیزه بیشتری مقابل حریف قرار بگیرند. البته در سه فصل اخیر ربیعی رخ در رخ استقلال قرار می‌گرفت اما در فصل جاری سرمربی این تیم تغییر کرده و نتایج مطلوبی به دست نیاورده است.

۲۵۷ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا