گیلان

پیراستن فرهنگ کشور مستلزم پرورش جوانانی با روحیه شهید سلیمانی است

به گزارش برگزیده های ایران از شفت، مطابق رسم هرساله، یادواره سرداران، امیران و ۳۰۰ شهید شهرستان شفت هم‌زمان با سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت زهرا سلام‌الله علیهما با حضور گسترده مردم و مسؤولیت به‌ویژه خانواده مکرم شهدا در مصلی این شهرستان برگزار شد.

تبیین و تشریح سیره شهدا صرفاً با سخنرانی ممکن نیست

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این یادواره با اشاره به فرمایش امام راحل در شأن و منزلت حضرت زهرا سلام‌الله علیهما، اظهار کرد: به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت زهرا سلام‌الله علیهما اگر مرد بود به مقام نبوت می‌رسید.

وی با بیان اینکه خیل کثیری از شهدا به عشق حضرت زهرا سلام‌الله علیهما به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌شدند، افزود: پاسداشت شهدای دوران دفاع مقدس پاسداشت اهل‌بیت به‌ویژه حضرت زهرا سلام‌الله علیهما است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح حضور در مجلس شهدا را توفیق الهی و مستلزم شهر دانست و گفت: ایام فراغت و تعطیل برای بسیاری فرصت تفریح است درحالی‌که حضور در مجلس اهل‌بیت و شهدا توفیق الهی است و از این‌جانب باید شاکر خدا بود.

سردار باقرزاده با تأکید بر به پیرایش فرهنگی، بیان کرد: پیراستن پلیدی و انحراف از فرهنگ اسلام و انقلاب لازم است و مجالس شهدا از این جنس هستند.

وی ابلاغ فرهنگ شهادت را از اهداف یادواره‌های شهدا دانست و گفت: تبیین و تشریح سیره شهدا صرفاً با سخنرانی ممکن نیست بلکه باید تلاش‌ها در جهت غالب شدن فرهنگ شهدا در جامعه محقق شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گفتمان سازی ازجمله نتایج تکرار است، افزود: سال‌ها رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید و تکرار می‌کنند که دلیل آن نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است چراکه تنها راه نجات کشور تحقق اهداف این طرح بزرگ است.

باقرزاده راه سلیمانی را راه نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در دنیا برشمرد و افزود: تقدیم هزاران شهید در کشور بر این جهت است که اکسیر نجات‌بخش فرهنگ شهادت ازجمله تقدیم ۳۰۰ شهید راه نجات کشور باشد.

وی تولید قدرت و محبوبیت را از ثمرات جان‌فشانی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: اگر اکنون ایران در بین جوامع عراق و سوریه محبوبیت و عزت دارد و رهبر معظم انقلاب را امام خامنه‌ای تلقی می‌کنند ناشی از جان‌فشانی سردار سلیمانی و رزمندگان این شهید بزرگ است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح محبوبیت و قدرت را سرمایه معنوی یک کشور دانست و افزود: توقف سرمایه معنا ندارد بلکه باید آن را به کار گرفت تا منتج به حیات معنوی و طیبه شود.

باقرزاده با تأکید بر ضرورت پرورش استعداد نوجوانان و جوانان با روحیه حاج قاسم سلیمانی در کشور بیان کرد: با تکثیر نوجوانان و جوانان همچون حاج قاسم سلیمانی و پرورش این فرهنگ در کشور بدون شک پیرایی فرهنگ در کشور ممکن است.

وی با بیان اینکه عمل به فرهنگ شهدا کشور را نجات می‌دهد، افزود: معرفت، کار و عمل سه رکن توسعه و نجات انسان، جامعه و کشور است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به بخشی از خصوصیات شهدا اشاره کرد و گفت: عناصر ایمان، امید به آینده، شجاعت و توجه به دین از مهم‌ترین شخصیت‌های شهدا بوده است.

شفت ۳۰۰ شهید تقدیم انفلاب کرده

سرهنگ احمد نقدور، فرمانده سپاه ناحیه شفت نیز در این نشست با اشاره به ولایت مداری و شهیدپروری این شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان پیش از انقلاب تاکنون در صف مقدم انقلاب و نظام بوده و تاکنون ۳۰۰ شهید را تقدیم اسلام کرده است.

وی با اشاره به پیشتازی مردم شهرستان شفت در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، افزود: علی‌رغم حضور همه‌جانبه مردم شهرستان در عرصه‌های انقلاب و خلق حماسه هفتم دی‌ماه پیش از مردم رشت، این شهرستان به لحاظ توسعه کم برخوردار و به‌نوعی محرومیت‌ها دارد که لازم هست سردار باقرزاده پیام محرومیت این شهرستان را به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و وزرای دولت سیزدهم برسانند.

فرمانده سپاه ناحیه شفت همچنین در این یادواره به گوشه‌ای از اقدامات خیرخواهانه، محرومیت زدا و انقلابی مردم این شهرستان به‌ویژه ساخت مسکن محرومین، طرح‌های سلامت‌محور و طرح‌هایی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

انتهای پیام /۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا