سیاسی

عفو عامل ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی/ نظر مراجع قم نسبت به کاندیداتوری سید محمد خاتمی چه بود؟/ بازخوانی تاریخ

عفو عامل ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی/ نظر مراجع قم نسبت به کاندیداتوری سید محمد خاتمی چه بود؟/ بازخوانی تاریخ

به گزارش خبرگزاری برگزیده، متن کامل خاطرات علی اکبر هاشمی رفسنجانی را بخوانید.

آقای [مسعود] سفیری، [خبرنگار] آمد. درخواست داشت، به خبرنگارانی‌ که دچار مشکل شده‌اند، کمک کنم و مراتب تشکر خانواده آقای مرتضی فیروزی، [سردبیر سابق روزنامه تهران‌تایمز] را آورد و نیز تقاضای [کوروش] نیک‌اختر، [عامل ترور سال ۱۳۷۲] را که باز هم کمک کنم که از زندان آزاد شود؛ در حرم امام به من سوءقصد کرد و محکوم به اعدام شد و با عفو من، از اعدام نجات یافت.

جمعی از [جمعیت] فداییان اسلام آمدند. آقای [محمدهادی] عبدخدایی، مقداری از فضایل آقای [سیدمجتبی] نواب [صفوی] گفت و قرآن به سبک نواب خوانده شد. من هم در مورد شجاعت و صراحت و تأثیر فداییان صحبت کردم و گفتم، امروزه هم باید فعال باشند. اصرار داشتند که برای مجلس یادبود فداییان شهید، به قائم‌شهر بروم که نپذیرفتم.

خاطره‌ای از میزبانی مرحوم هاشمی از احمد جنتی، ناطق نوری و موحدی کرمانی/ محاکمه قتل‌های زنجیره‌ای به کجا رسید؟

عارضه قلبی مهدوی کنی به روایت آیت‌الله هاشمی/ محکومیت مسافران کنفرانس برلین، مورد توجه است

آقای [حسن] خلیلیان، مشاور وزیر کشور آمد. گفت، اخیراً با مراجع قم ملاقات داشته؛ نظر اکثریت این‌ است‌ که آقای [سیدمحمد] خاتمی، بهتر است نامزد انتخابات [ریاست‌جمهوری] نشود و او نظر آنها را به آقای خاتمی رسانده است و مقداری از ضعف عملکرد دولت در امور فرهنگی و اقتصادی و سیاسی انتقاد کرد و گفت، نامزد استانداری قم بوده که به خاطر شرایط جاری نپذیرفته است.

دکتر محمود طباطبایی، [رئیس بیمارستان شهدای تجریش] آمد. گفت، شورای عالی [سازمان] نظام پزشکی، به ترتیب دکتر [محمدرضا] ظفرقندی، دکتر [علیرضا] نوری و دکتر [شهاب‌الدین] صدر را به آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، پیشنهاد ریاست داده و قاعدتاً آقای خاتمی، همان نفر اول را حکم می‌دهد و او آدم معتدلی نیست. از من خواست که برای انتصاب آقای نوری کمک کنم.

عصر، مدیران بنیاد شهید و جمعی از روحانیون برای مراسم شهدای روحانیت تهران آمدند. آقای [محمدحسن] رحیمیان، [رئیس بنیاد شهید] گزارش داد وگفت، روحانیت به نسبت شهید با جمعیت روحانی در برابر اقشار دیگر، خیلی بیشتر شهید روحانی داده و خانواده‌های روحانی به نسبت دیگر خانواده‌ها، شش برابر شهید غیرروحانی داده‌اند. من هم درباره عظمت و ارزش شهید و پیشتازی روحانیت در مسایل خیر و ایثار و دشمنی استکبار با روحانیت سخنرانی‌ کردم.

بخش دیجیتالی ماهواره دفترم، اشکال پیدا کرده بود. آقای بلوچستانی آمد، اصلاح‌کرد و گفت، کلاغ‌ها در پشت بام، روی دیش می‌نشینند و هنگام پرواز با فشاری که می‌آورند، تعادل دیش را به هم می‌زنند.

۲۱۹۲۱۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا