سمنان

پیش‌بینی تولید ۶۰ تن ماهی از استخرهای مجن شاهرود

به گزارش برگزیده های ایران از شاهرود، علی‌اصغر حجی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ظهر امروز در گفت‌وگو خبرنگاران اظهار کرد: دسترسی به غذا همچنین دسترسی فیزیکی و اقتصادی به منابع برای تأمین اقلام غذایی موردنیاز جامعه است؛ از این‌رو استخرهای ذخیره آب در زمین‌های کشاورزی می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد.

وی اضافه کرد: شاید استفاده درست از منابع را می‌توان حیاتی‌ترین کمکی دانست که استخرهای دومنظوره به کارآفرینان می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پرورش ماهی در این نوع استخرها سبب می‌شود تا آب موردنیاز مزارع و باغ‌ها از مواد غنی‌تری شده و در هر زمان و فصلی در دسترس باشد.

حجی اضافه کرد: همچنین پرورش ماهی در این استخرها می‌تواند علاوه بر فروش محصولات کشاورزی و کسب درآمد از تولید ماهی سود خوبی به دست آورد.

وی گفت: صرف‌نظر از هزینه‌های اولیه تولید و پرورش ماهی به این شیوه سرمایه کمی نیاز دارد؛ درصورتی‌که کمک زیادی به کارآفرینی می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود عنوان کرد: از این رو شهرستان شاهرود حدود پنج هزار استخر ذخیره آب دارد که سهم شهر مجن ۴۵۰ استخر است.

حجی تصریح کرد: شهر مجن به‌عنوان پایلوت برای پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سهم شهر مجن ۴۵۰ استخر با سطحی حدود ۲۹۰ مترمربع است، خاطرنشان کرد: این سطح ظرفیت رهاسازی حدود ۶۰ هزار ماهی گرمابی ایجاد کرده و از این‌رو رهاسازی حدود ۶۰ هزار ماهی گرمابی در این منطقه آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: انتظار می‌رود بعد از ۹ تا ۱۰ ماه دیگر در این شهر ۶۰ تن ماهی گرمابی تولید شود که از این مسیر سود خوبی عاید کشاورزان می‌شود.

حجی با بیان اینکه عمده ماهیان از نوع کپور و آمور است، درباره میزان اشتغال‌زایی این طرح نیز گفت: در هر استخر برای یک نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا