کرمان

پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور از وضعیت مناطق سیل‌زده کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده را جویا شد، مخبر  با مهم خواندن خدمات‌رسانی به مردم بر ارزیابی سریع خسارت‌ها تاکید کرد، زینی‌وند استاندار کرمان نیز با تشریح اقدامات از دسترسی و امداد رسانی به روستاهای آسیب دیده از سیل خبر داد.

همچنین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با با استاندار کرمان، سلام‌ آیت‌الله رئیسی به مردم مناطق سیل‌زده استان گفت: رئیس جمهور بر حضور میدانی مسئولان و برآورد خسارات تاکید دارند تا مردم احساس نکنند به نیازهای آنها توجه نمی‌شود.

وی افزود: ضمن آنکه پس از برآورد خسارت‌ها اگر نیاز به مصوبه در هیات دولت باشد ایشان قول مساعد دادند.

۲ فوتی بر اثر حادثه ثانویه پس از سیل در سیرجان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در اثر حادثه ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، دو نفر در سیرجان جان خود را از دست دادند.

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، مجید سعیدی در تشریح آخرین وضعیت استان مرتبط با سیل ۱۲ دی ماه در شهرستان‌های جنوبی کرمان عنوان کرد: جاری شدن سیل راه ۱۶۵ روستا را مسدود کرد که تاکنون ۱۱۵ محور بازگشایی شده و ۵۰ محور به دلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور همچنان مسدود است.

وی افزود: یک‌هزار و ۷۲۵ واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آبگرفتگی و ورود گل و لای شده بودند که عملیات پاکسازی آنها تقریبا توسط نیروهای جهادی، هلال‌احمر، شهرداری، دهیاری‌ها و مردم رو به اتمام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان همچنین به قطع شبکه انتقال برق ۳۵ روستا اشاره کرد و گفت: تاسیسات برقی ۲۱ مورد بازسازی و وصل شده و دیگر روستاها به دلیل عبور خط از رودخانه باقی مانده است.

سعیدی ادامه داد: قطع شبکه آب ۳۱ روستا به دلیل سیلاب اخیر را داشتیم که ۲۰ روستا رفع مشکل شده و ۱۱ مورد باقیمانده منتظر تامین لوله و تجهیزات از مرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اظهار داشت: ۹ راه اصلی درون استانی و بین استانی به دلیل تخریب پل و یا بالا آمدن سیلاب در آبنما قطع شده بود که در حال حاضر همگی ترمیم و بازگشایی شده‌اند.

سعیدی با اشاره به توزیع چادر، اقلام زیستی و بسته‌های غذایی۷۲ ساعته اظهار داشت: امدادرسانی که از دیروز ۱۳ دی ماه آغاز شده بود با کاهش فعالیت سامانه بارشی و فروکش کردن سیلاب، شدت و سرعت پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مساعد شدن شرایط جوی، امدادرسانی هوایی با بالگرد انجام خواهد شد ضمن اینکه رسیدگی به وضعیت افراد تحت پوشش کمیته امداد که از سیل آسیب دیده‌اند نیز آغاز شده است.

سعیدی ابراز داشت: متاسفانه در اثر حادثه ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی، دو نفر در سیرجان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا