سیاسی

خلجی: طرح مسئله اساتید اخراجی برای سیاه نمایی وضعیت علمی و آموزشی کشور است

خلجی: طرح مسئله اساتید اخراجی برای سیاه نمایی وضعیت علمی و آموزشی کشور است

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری  ، با اشاره به اهمیت حوزه رسانه و بیان روایت‌ها اظهار داشت: در جنگ رسانه‌ای اخیر همزمان با ایام اغتشاشات سال گذشته  ، رویکرد دشمن به این صورت است که با تکرار یک موضوع نادرست آن را در اذهان و افکار عمومی واقعیت جا بیندازند. در روزهای گذشته نیز با طرح موضوع اساتید اخراجی چنین روندی را در پیش گرفتند.

وی افزود: دولت به دلیل جایگاه اجرایی، بزرگترین تولید کننده خبر و دارای بیشترین کنشگری رسانه ای است. در حوزه های مختلف علمی، سازندگی آموزشی بیشترین سهم در تولید خبر را دولت دارد و راهبرد دشمن در این خصوص این است که با انتشار اخبار نادرستی، امید مردم را ناامید کند.

خلجی یاداور شد: رهبر انقلاب در دیدارهای مختلف خود با دولتمردان فعلی  موضوع امید را مطرح می کنند زیرا راهبرد دشمن در این بخش ایجاد نگرانی و ناامیدی در جامعه است لذا در مقابل این راهبرد باید با ایمان و امید مقابله کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه جنگ جهانی رسانه‌ای علیه نظام اسلامی در میدان افکار عمومی ایجاد شده است، گفت: این جنگ برای اثرگذاری بر افکار عمومی کشور و ناکارآمد جلوه دادن اسلام و جمهوری اسلامی است لذا اگر روایت‌ها را ما درست روایت نکنیم افراد و رسانه های دیگر نادرست روایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع اخراج اساتید آنها دنبال القای  پاک کردن دانشگاهها از اساتید منتقد، سیاه‌نمایی از وضعیت علمی، حضور اساتید کم سواد در دانشگاهها و موج مهاجرت نخبگان در کشور هستند.‌ این موج را یک رسانه بی اخلاق در کشور با عنوان اخراج ۵۸ استاد در آستانه بازگشایی دانشگاهها مطرح کرد  تا روند آموزشی و علمی کشور را متاثر کند.

خلجی ادامه داد: عده‌ای یک ادعای کذب را متواتر روایت می‌کنند تا باورپذیر شود در آستانه شروع سال تحصیلی و ایام اغتشاشات سال گذشته هستیم و هدف گذاری کرده‌اند تا فضای دانشگاه را ملتهب کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در جنگ ترکیبی قرار گرفتیم که یکی از شعبه های آن جنگ‌ رسانه ای به منظور تسلط بر افکار عمومی است. نمونه آن در عصر حاضر اشغال عراق از سوی آمریکا بود که رسانه های آمریکایی یک سال قبل از این جنگ، با توسل به این راهکار بر افکار عمومی عراق سوار شده بودند و به همین دلیل ظرف مدت کوتاهی این کشور را اشغال کردند.

خلجی تصریح کرد: دشمن در ارایش جنگی خود علیه کشور مکانیزم آفند را در پیش گرفته و حتی به نقاط قوت ما و نظام اسلامی نظیر موضوع هسته ای و مردمی بودن دولت حمله می کند. 

وی تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهه را راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانست و خواستار توجه جدی به این مسئله شد.

خلجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم به بیان برخی مشکلات کشور در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت و تصریح کرد: موضوع مرگ و میرهای بالای بیماری کرونا، نفوذ که تا بالاترین رده‌های دولت وجود داشت،  تورم و موضوع دیپلماسی از جمله این مشکلات بود که در کوتاهترین زمان اصلاح شد.

وی افزود: ورود واکسن ‌به کشور،  بازگشایی دانشگاهها، رونق کسب و‌کار و مهار تورم از ۶۰ درصد در حد ۴۲ درصد،  راه اندازی طرح‌های ۲۰ ساله و ۳۰ ساله در استان های مختلف که به لطف خدا و با همت دولت انجام شد، جزیی از این اقدامات بود که باعث ایجاد امید در بین مردم شد.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه در تبیین ضعف داریم و ابزار شما برای تبیین روابط عمومی هاست، ادامه داد: بخش‌های مربوط با اطلاع رسانی در مراکز آموزش عالی یا ساختار شان دچار مشکل است یا افرادی این مسئولیت‌ها را به عهده گرفتند که با این جایگاه آشنایی ندارند. به دلیل اهمیت موضوع رسانه و درخواست داریم این افراد را با افراد توانمند جایگزین کنید و این بخش از کار را جدی بگیرید. 

وی تاکید کرد: بعد از سخنان رهبر انقلاب درباره ضعف اطلاع رسانی در دولت تقویت بخش اطلاع رسانی دستگاهها و‌ مراکز مختلف امروز، تکلیفی بر دوش ماست.

وی به اهداف دشمن در جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: تغییر ذائقه،  ایجاد اختلال در محاسبات مسئولان، ایجاد گسست بین نخبگان و عوام، از بین بردن سرمایه اجتماعی، دلسردی جوانان نسبت به آینده نظام و مذهب، تضعیف غرور ملی و اینکه جامعه ایرانی به جامعه ای نگران و عصبی تبدیل شود در حالیکه جایگاه ایران در منطقه و جهان بر کسی پوشیده نیست از جمله این اهداف است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها به واسطه جایگاه خود نقش مهمی برای ایجاد حس غرور ملی در کشور دارند، خواستار بازنگری در بخش روابط عمومی و حوزه اطلاع رسانی مراکز آموزشی و دانشگاهها شد. 

در ابتدای اجلاس روسای دانشگاه‌ها، شمسی پور سخنگوی وزارت علوم برگزاری این همایش را هماهنگی مسایل مختلف آموزش عالی در سال تحصیلی اعلام کرد.

اجلاس روسای دانشگاهها طی امروز و فردا در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا