Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چاووش‌اوغلو: موافقت ما با الحاق سوئد به ناتو به استکهلم بستگی دارد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

چاووش‌اوغلو: موافقت ما با الحاق سوئد به ناتو به استکهلم بستگی دارد

چاووش‌اوغلو: موافقت ما با الحاق سوئد به ناتو به استکهلم بستگی دارد

به نقل از روسیا الیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: روز جمعه با وزیر خارجه سوئد صحبت کردم و به او گفتم که تصمیم خود را در مورد پیوستن فنلاند به ناتو اعلام خواهیم کرد. ما می‌خواهیم آنها تصمیم را ابتدا از ما بشنوند، نه از رسانه‌ها. این به این دلیل است که ما برای روابط دو جانبه خود اهمیت زیادی قائل هستیم و به آنها احترام می‌گذاریم.

وی افزود: وزیر خارجه سوئد نیز به من گفت که امیدوار است درخواست کشورش قبل از اجلاس سران ناتو (در ویلنیوس در ماه ژوئیه) مورد تایید قرار گیرد، من هم پاسخ دادم که این امر به سوئد بستگی دارد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا تصمیم گرفته پارلمان پس از تکمیل شرایط لازم، تصویب الحاق فنلاند به ناتو را آغاز کند.

همچنین وزیر امور خارجه ترکیه بدون بیان جزئیات بیشتری اعلام کرد که طرف روسی پیشنهاد داده نشست هیات‌های ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در مسکو به تعویق افتد و آنکارا با این پیشنهاد موافقت کرده است.

رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که معاونان وزرای خارجه چهار کشور، ۱۵ و ۱۶ مارس دیدار می‌کنند.

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه گفت که این نشست به دلایل فنی به تعویق افتاد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا