Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟

چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟

دکتر نفیسه حسینی‌یکتا ، گفت: در طب ایرانی توصیه می‌شود که مواد غذایی با مصلحات‌شان مصرف شوند؛ به طور مثال برخی از ما عادت کرده‌ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آن که برای طعم غذا باشد به علت آن است که گلپر مصلح عدسی است.

وی افزود: مثال دیگری که می‌توان از آن یاد کرد مصرف ماست‌وخیار به همراه نعنا است. نعنا می‌تواند اصلاح کننده طبع سرد ماست‌وخیار باشد و طبع معتدلی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه همزمانی مصرف برخی مواد غذایی کنار هم از سوی طب ایرانی نهی شده، ادامه داد: دیدگاه حکمای طب ایرانی حاکی از آن است که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر می‌تواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. در متون قدیمی طب ایرانی به این موارد اشاره شده است و اگر بخواهیم به زبان امروزی به آن اشاره کنیم باید ترکیب موادی که مصرف آنها کنار هم نهی شده است را بررسی کنیم.

حسینی‌یکتا تصریح کرد: ماهی به همراه تخم مرغ و یا خربزه به همراه عسل، نمونه‌هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند.

بیشتر بخوانید:

آیا قورت دادن آدامس خطرناک است؟/ خطرات بلع آدامس چیست؟

۳۵۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا