اصفهان

چرا وزیر میراث بدون حضور در جمع خبرنگاران، اصفهان را ترک کرد/ سوالاتی که پاسخ داده نشده ماند!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، پس از تشکیل جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با رئیس‌جمهور، یکی از موارد مطرح شده ضرورت توجه به مباحث حوزه آثار باستانی اصفهان و همچنین حوزه گردشگری بود که در آن جلسه نمایندگان از رئیس‌جمهور خواستند به این موضوع توجه ویژه کند.

 

پس از آن بود که سید ابراهیم رئیسی به عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور داد که در اولین فرصت به اصفهان سفر کند؛ این موضوع برای نمایندگان اصفهان آنقدر حیاتی بود که در پی چند روز به تأخیر افتادن این سفر طی تذکری کتبی در مجلس شورای اسلامی به وزیر میراث فرهنگی به خاطر تعلل در انجام این سفر به وی، موضوع را حائز اهمیت دانستند.

چهارشنبه شب، ۱۸ آذرماه زمزمه‌های سفر ضرغامی به اصفهان جدی شد و رسانه‌های استان، ورود آقای وزیر به این استان را در روز پنجشنبه محتمل دانستند؛ سرانجام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بعد از ظهر پنجشنبه بدون حضور و دعوت از رسانه‌ها وارد فرودگاه شهید بهشتی این شهر شد.

عدم حضور هیچ یک از مسؤولان استانی در بدو ورود وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اصفهان و همچنین عدم همراهی وی در بازدیدها و جلسات، سوالاتی را ایجاد کرد اما خبرنگاران امیدوار بودند طبق روال بتوانند این سوال و بیشتر را از وزیر رسانه‌ای میراث طرح کنند اما ضرغامی ترجیح داد بدون نشست خبری اصفهان را ترک کند.

از سوی دیگر انعکاس مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و بیان آن قطعاً نیاز به حضور اصحاب رسانه داشت تا شاید معضلات این حوزه، از پدیده فرونشست آثار تاریخی گرفته تا مشکلات حوزه‌های کارگاه‌های صنایع دستی و همچنین مشکلات گردشگری را به گوش آقای وزیر برسانند، اما به هرجهت در این سفر علیرغم پیگیری‌های خبرنگاران برای اطلاع از جزئیات سفر و پوشش آن به نتیجه نرسید.

 انعکاس مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و بیان آن قطعاً نیاز به حضور اصحاب رسانه داشت تا شاید معضلات این حوزه، از پدیده فرونشست آثار تاریخی گرفته تا مشکلات حوزه‌های کارگاه‌های صنایع دستی و همچنین مشکلات گردشگری را به گوش آقای وزیر برسانند.

در حالی که همگان به ویژه دوستداران کهن‌دیار اصفهان نگران حال این روزهای حوزه میراث فرهنگی همچون مساله مهم فرونشست و آثار شوم آن بر ابنیه تاریخی، تخصیص بودجه برای مرمت آثار تاریخی، کمک‌های دولت برای وضعیت اورژانسی صنایع دستی استان پس از بحران کرونا را پیش از سفر آقای وزیر مطرح کرده بودند تا برای آن در این سفر چاره‌اندیشی شود، اما این سفر دو روزه بدون تشریح هیچکدام از موارد فوق آن‌ هم در سایه سنگین غیبت رسانه‌ها به پایان رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا