اخبار ورزشی

طارمی: رونالدو و دایی الگوهایم بودند!

طارمی: رونالدو و دایی الگوهایم بودند!

به گزارش خبرگزاری برگزیده، مهدی طارمی در گفت‌وگویی اختصاصی با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: همانطور که می‌دانید تیم ملی ایران مدعی قهرمانی است. همیشه در تورنمنت‌ها آن چیزی که ما روی کاغذ حساب می‌کنیم پیش نمی‌رود. اتفاقات عجیب و غریب زیاد می‌افتد. همانطور که در این تورنمنت یکسری اتفاقات عجیب و غریب رخ داد و همین مسئله تورنمنت را جذاب می‌کند.

* در مرحله گروهی به ایده‌آل‌مان رسیدیم

در بازی اول با یک نتیجه خوب فلسطین را ۴ بر یک بردیم. مقابل هنگ‌کنگ نتوانستیم توانایی‌های را که از خودمان انتظار داشتیم رقم بزنیم. یک بر صفر بردیم اما طبق انتظاراتی که از خودمان داشتیم نبود. در بازی سوم مقابل امارات هم بازی را خوب شروع کردیم و تا آخر هم بازی را کنترل کردیم در آن بازی پنج گل زدیم که سه گل آن آفساید بود. با این حال در سه بازی دور مقدماتی با آن چیزی که ایده‌آل خودمان بود رسیدیم.

* ما در این تورنمنت فشار خاصی را روی خودمان نمی‌گذاریم

از این به بعد تیم ملی باید بهترین نمایش خود را ارائه بدهد. وقتی بخواهید روی خودتان فشار بگذارید و یا فشار را حفظ کنیم فکر نمی‌کنم در آخر بتوانید نتیجه خوبی بگیریم باید تا می‌توانیم فشار را از روی خودمان کم کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما در این تورنمنت فشار خاصی را روی خودمان نمی‌گذاریم. تصمیم گرفتیم ببینیم بازی بعد چه اتفاقی رقم بزنیم این را در صحبت با بازیکنان مطرح می‌کنیم. همین که بازی به بازی پیش برویم و فقط به بازی آینده فکر کنیم اینکه چه نتیجه‌ای رقم بزنیم و چه عملکردی داشته باشیم خیلی تأثیرگذار است تا آن فشار برداشته شود.

* تیم ملی رکورددار خواهد شد

در یکی دو روز گذشته مطلبی خواندم که اگر تیم ملی کشورمان در دو بازی آینده بازنده نشود به یک رکورد می‌رسد. تا کنون در ۲۵ بازی مرحله گروهی در جام ملت‌ها نباخته‌ایم و اگر تیم ملی کشورمان به ۲۷ بازی برسد رکورددار خواهد شد.

* بازی در اروپا به بازیکن اعتماد به نفس می‌دهد

تیم ملی ایران یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا است. همیشه در جام ملت‌ها جزو مدعیان بوده است. ما هم کاری نمی‌کنیم که فشاری را روی خودمان احساس کنیم. وقتی در فوتبال پیشرفت می‌کنید اعتماد به نفس‌تان بیشتر می‌شود. وقتی یکسری بازیکنان برای باشگاه‌های تاپ دنیا بازی می‌کنند طبیعتاً اعتماد به نفس بیشتری نسبت به کسانی دارند که در باشگاه‌های کوچکتر بازی می‌کنند. وقتی شما در لیگ قهرمانان اروپا در بالاترین سطح بازی می‌کنید طبیعی است وقتی وارد آسیا می‌شوید اعتماد به نفس بالایی دارید. با تمام احترامی که برای فوتبال آسیا قائلم، همین اعتماد به نفس باعث می‌شود شما عملکرد بهتری داشته باشید. البته انتظارات طرفداران فوتبال هم از شما بالا می‌رود و این بستگی به تمرکز و هدفی دارد که در مسیر دارید که باید آن را تقویت کنید تا بتوانید آن را پیش ببرید.

* شکست کره خاطره شیرینم از جام ملت‌ها است

یکی از خاطراتی که یادم هست برد ۴ بر ۳ مقابل کره جنوبی بود و صعودی شیرین داشتیم. اما در انتها تورنمنت برای ما خوب تمام نشد. با اینکه توانایی‌اش را داشتیم. این مسابقه اولین چیزی است که من از جام ملت‌های آسیا یادم می‌آید و خاطره شیرینی برایم بود.

* بهترین بازیکن دنیا از نظر طارمی

در پستی که من بازی می‌کنم در آسیا علی دایی تقریباً در تمامی بازی‌ها گل زده است. ما وقتی بچه هستیم بازیکنانی که گل می‌زنند را بیشتر دوست داریم. اما در کل من از ابتدا عاشق رونالدوی برزیلی بودم. همیشه بازی‌های او را دنبال می‌کردم و تا الان برای من بهترین بازیکن دنیا اوست.

* می‌خواهیم اتفاق بزرگی در جام رقم بزنیم

شاید شما ندانید که من در تیم شهرمان در تیم شاهین بوشهر در لیگ برتر بازی می‌کردم و تیم کوچک‌تری نسبت به تیم‌های پایتخت بود. آن زمان علی دایی سرمربی پرسپولیس بود که پرسپولیس ایران یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیا است. در فوتبال ایران شناخته شدم. تیم ملی دو بار به مرحله نیمه نهایی رفته است. در جام ملت‌های قبلی که در امارات بود تا نیمه نهایی رفتیم اما نتوانستیم به آنچه که مدنظرمان بود دست پیدا کنیم. دوست ندارم من هم فقط تا نیمه نهایی بروم. این تورنمنتی است که می‌خواهیم یک اتفاق خوب رقم بزنیم. دوست ندارم مثل علی‌آقا فقط تا نیمه نهایی بروم، امیدوارم بتوانیم حرکت خیلی بزرگی انجام بدهیم.

* فقط به بازی با سوریه فکر می کنیم

در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنیم بازی با سوریه است و بازی مرحله بعدش فکر نخواهیم کرد. چون در تورنمت روی کاغذ حساب کرد که چه اتفاقی رخ می‌دهد. الان تمام فکرمان برای بازی سوریه است که مهم‌ترین بازی ما است و بعد از بازی با سوریه که ان‌شاءالله با برد همراه شود به بازی بعد فکر می‌کنیم.

۲۵۸ ۲۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا