چهارمحال و بختیاری

چگونه از خودمان در برابر اومیکرون محافظت کنیم؟

فریدون رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه فرد واکسینه‌شده، در مقابل سویه اومیکرون بین ۷۰ تا ۸۵ درصد ایمنی خواهد داشت،گفت: مطالعات نشان داده‌است با تزریق دز یادآور واکسن، میزان آنتی‌بادی‌های بدن و در نتیجه ایمنی در مقابل سویه اومیکرون افزایش می‌یابد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و ریوی با بیان اینکه واکسن نوبت اول و دوم به تنهایی در مقابل اومیکرون ایمنی کمی ایجاد می‌کند، تاکید کرد: برای مقابله با این سویه حتما واکسن دز سوم تزریق شود.

آیا فردی که سه دز واکسن زده از ابتلا به کرونا مصون است؟

به گفته این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و ریوی، احتمال ابتلا به کرونا برای فردی که سه نوبت واکسینه شده به شدت کمتر است اما صفر نیست.

رحمانی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده میزان ابتلای این افراد و همچنین عوارض ناشی از ابتلای احتمالی، بسیار کمتر است و اکثریت افرادی که دز سوم را نیز تزریق کرده‌اند در صورت ابتلا به کرونا علائم بسیار خفیف و گذرا داشته‌اند.

وی توضیح داد: احتمال ابتلا به کرونا در افرادی که سه دز واکسن تزریق کرده‌اند همچنان وجود دارد اما احتمال بستری شدن و مرگ‌ومیر به شدت کاهش می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز دز سوم را در مقابله با سویه اومیکرون ایمنی‌بخش می‌داند، گفت: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و اومیکرون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن است.

وی در پایان توصیه کرد: شستن دست‌ها و رعایت بهداشت فردی نیز کمک‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام/۳۳۳۹/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا