هرمزگان

پهلوگیری کشتی حامل پودر آلومینیوم در بندر شهید رجایی با ورود دستگاه قضایی

پهلوگیری کشتی حامل پودر آلومینیوم در بندر شهید رجایی با ورود دستگاه قضایی

به گزارش برگزیده، مجتبی قهرمانی روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: باتوجه به دستورات مهم و تخصصی ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم پیگیری و نظارت بر نحوه ورود، نگهداری و ترخیص کالا در بنادر و گمرکات و از باب نظارت بر حقوق عامه و در راستای تنظیم بازار داخلی و کاهش هزینه حضور کشتی‌ها در بنادر (دموراژ)، دستور ویژه قضایی برای پهلوگیری به موقع یک فروند کشتی حامل ۳۰ هزار تن پودر آلومینیوم صادر شد.

وی بیان کرد: همچنین تدابیر ویژه‌ای به‌کار گرفته شد تا ضمن پهلوگیری، نسبت به ترخیص محموله آن جهت ارسال به کارخانجات صنایع آلومینیوم جنوب به سرعت اقدام شود.

قهرمانی توضیح داد: برای حمل یکسره این محموله بزرگ مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم به کارخانجات صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان مالک کالا و سفارش دهنده آن، دستورات ویژه‌ای خطاب به ادارات بنادر و دریانوردی، گمرک و راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر شده و دستگاه‌های متولی، مکلف هستند فوری در این خصوص اقدام کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: طی ۲ سال اخیر، صدها محموله بزرگ کالاهای مهم و مورد نیاز کشور با رصد به موقع دستگاه قضایی در بنادر و گمرکات شناسایی و ترخیص شده‌اند و ترخیص کالاهای مورد نیاز کشور به‌ویژه در بخش تولید به صورت جدی در دستورکار دادگستری استان هرمزگان قرار دارد که به محض کشف و شناسایی محموله های وارداتی در ساحل و دریا، تدابیر لازم به منظور ترخیص فوری آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

مجتمع کارخانجات صنایع آلومینیوم جنوب که مقصد نهایی این محموله بزرگ مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم است از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در ۲ بخش کارخانه تولید آلومینیوم اولیه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استان فارس و اسکله اختصاصی و تاسیسات تخلیه و بارگیری و انبار مواد اولیه مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان استان هرمزگان احداث و راه‌اندازی شده است.

مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب در مرحله نخست خود، اکنون سالیانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم را تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌کند و در طرح جامع توسعه آن، دستیابی به یک میلیون تن تولید آلومینیوم در سال پیش‌بینی شده‌است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا