اخبار روز

چین: اسرائیل اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند

چین: اسرائیل اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری اسپوتنیک، «چین گانگ» وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره پایتخت مصر این سخنان را اظهار کرد.

گانگ به نقل از «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین گفت که “ظلم تاریخی که مردم فلسطین از آن رنج می‌برند نباید به طور نامحدود ادامه یابد و نباید حقوق مشروع فلسطینیان به خطر بیفتد. همچنین انتظارات برای تشکیل کشور فلسطین را نمی‌توان رد کرد. جامعه بین المللی باید به راه حل دو دولتی و پایبند باشد و کمک‌های توسعه‌ای و بشردوستانه را به طرف فلسطینی جهت راه حل عادلانه و فوری برای مساله فلسطین افزایش دهد. “

وزیر خارجه چین در خصوص نگاه پکن به افزایش تنش‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی به ویژه پس از روی کار آمدن کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: “در برهه اخیر سطح اوضاع پرتنش‌ افزایش یافته و از این جهت بسیار نگران هستیم. از طرف‌های ذیربط در پرونده می‌خواهیم به توافقات بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشند و وضعیت پایدار را برای قدس شریف حفظ کنند.

گانگ ادامه داد: از طرف‌های ذیربط می‌خواهیم برای جلوگیری از افزایش بیشتر تنش‌ها خویشتن داری کرده و آرامش داشته باشند و از طرف اسرائیلی نیز می‌خواهیم که اقدامات تخریک آمیز را متوقف و از هرگونه حرکت یکجانبه‌ای که ممکن است منجر به افزایش تنش شود، اجتناب کند.

وی تاکید کرد که چین به تازگی با برگزاری یک جلسه اضطراری درباره این موضوع، به خواسته‌های منطقی طرف فلسطینی و دوستان عرب در سازمان ملل پاسخ داده است.

وزیر خارجه چین همچنین از نقش مصر در حمایت از مساله عادلانه فلسطین قدردانی و اضافه کرد: مشتاق به ادامه همراهی با طرف مصری برای یافتن راه حلی عادلانه در مساله فلسطین هستیم.

وی با بیان اینکه چین و مصر دوستی تاریخی دارند و روابط راهبردی همه جانبه بین دو کشور از سطح بالایی برخوردار است، افزود: این روابط به لطف تلاش‌های شی جین پینگ و عبدالفتاح السیسی روسای جمهوری دو کشور طی سه سال گذشته شاهد یک جهش تاریخی بوده است.

این اولین سفر وزیر خارجه جدید چین به مصر به عنوان بخشی از سفر دوره ای آفریقایی وی از زمان تصدی این مسئولیت از اواخر دسامبر گذشته است.

السیسی اخیرا نیز در یک گفت و گوی تلفنی از رییس کابینه جدید رژیم صهیونیستی خواست که از هر گونه اقدامی که می‌تواند به تنش‌های منطقه‌ای دامن بزند، اجتناب کند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر، این گفت وگو چند روز پس از روی کار آمدن نتانیاهو صورت گرفت که توسعه شهرک سازی برای صهیونیست ها در کرانه باختری را در راس اولویت های خود اعلام کرده است.

رییس جمهوری مصر در این گفت وگو بر لزوم پرهیز کابینه جدید رژیم اسراییل از انجام هر گونه اقدامی که ممکن است منجر به تنش در اوضاع و پیچیدگی‌های بیشتر در منطقه شود، تاکید کرد.

السیسی همچنین گفت که قاهره به تلاش های خود برای «حفظ آرامش» میان رژیم اسرائیل و فلسطینی ها ادامه خواهد داد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا