اخبار روز

چین با این توانایی می‌تواند تأسیسات آمریکا را از کالیفرنیا تا ژاپن بمباران کند

چین با این توانایی می‌تواند تأسیسات آمریکا را از کالیفرنیا تا ژاپن بمباران کند

به گزارش برگزیده های ایران، به نقل از سان، پکن زرادخانه عظیمی از تسلیحات مافوق صوت – به نام “قاتلان حامل” – با هدف خنثی کردن قدرت نیروی دریایی ایالات متحده و حمله به تاسیسات آمریکایی در اقیانوس آرام ساخته است.

پکن قبلاً با پرتاب دو موشک هسته‌ای مافوق صوت که سراسر جهان را دور زده و “قوانین فیزیک” را نادیده می‌گیرند، قدرت نظامی خود را نشان داده است.

با ادامه تشدید تنش ها بین واشنگتن و پکن بر سر تایوان، مقامات آمریکایی نگران هستند که چین از سلاح های مافوق صوت برای از بین بردن هواپیماهای جنگی و پایگاه های آمریکایی در ژاپن یا گوام در صورت وقوع جنگ استفاده کند.

کارشناسان اکنون هشدار داده اند که چین از لیزرهای سبز ماهواره ها برای جمع آوری اطلاعات برای حملات موشکی غافلگیرکننده استفاده می کند.

در ابتدا تصور می‌شد که لیزرهایی که بر فراز هاوایی مشاهده شده‌اند از یک ماهواره ناسا می‌آیند، اما مشخص شد که داکی-۱ – یک ماهواره چینی نظارت بر آلودگی است. این ماهواره می‌تواند بر آلودگی ذرات ریز مانند PM۲.۵، گازهای آلاینده از جمله نیتروژن دی اکسید، گوگرد دی اکسید و ازن و همچنین غلظت کربن دی اکسید را نظارت کند.

ریک فیشر، کارشناس ارتش چین از مرکز ارزیابی و استراتژی بین‌المللی، گفت این ماهواره “یک مورد کلاسیک از استفاده دوگانه چینی” از فناوری غیرنظامی است که در ماموریت‌های نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فعالیت لیزری چین می تواند راه را برای یک حمله موشکی غافلگیرکننده به سبک پرل هاربر به هیکهام – تاسیسات مشترک نیروی دریایی و هوایی ایالات متحده – هموار کند.

او گفت: «در واقع یک تهدید فزاینده چین برای هاوایی وجود دارد، اما در جنگ عمومی بر سر تایوان، چین احتمالاً تأسیسات ایالات متحده در ژاپن، کره جنوبی، آلاسکا و کالیفرنیا را نیز هدف قرار خواهد داد.

چین با این توانایی می‌تواند تأسیسات آمریکا را از کالیفرنیا تا ژاپن بمباران کند

ماهواره‌های هواشناسی چینی که از لیزرهای سبز استفاده می‌کنند می‌توانند به هدف‌گیری دقیق کلاهک‌های Hypersonic Glide Vehicle کمک کنند که توسط موشک‌های بالستیک پرتاب شده توسط بمب‌افکن‌های Xian H-6N حمل می‌شوند و می‌توانند برای رسیدن به هاوایی سوخت‌گیری شوند.

لیزرهای داکی-۱ به طور خاص چگالی جو را رصد می کنند و می توانند جهت های مختلف باد را تشخیص دهند. این دقیقا داده های مورد نیاز چین برای هدف قرار دادن دقیق کلاهک های هسته ای چند منظوره کوچک یا کلاهک های جدید وسایل نقلیه هایپرسونیک است.

کلاهک‌های HGV به دنبال بهره‌برداری از مسیرهای کم ارتفاع هستند و بنابراین در برابر شرایط آب و هوایی نامطلوب بسیار آسیب‌پذیر هستند و نیاز به دقت داده‌های آب‌وهوا که از طریق اندازه‌گیری‌های لیزری در دسترس است، می‌شوند.

زرادخانه موشک های مافوق صوت چین قبلاً توسط کارشناسان غربی به عنوان “تغییر دهنده بازی” توصیف شده است.

آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده هشدار داد که چین ممکن است قبلاً سلاحی را مستقر کرده باشد که بتواند پایگاه های ایالات متحده در اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.

مقامات دفاعی ایالات متحده بر این باورند که چین اکنون در توسعه تسلیحات مافوق صوت از روسیه پیشی گرفته است – که می توانند با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت حرکت کنند.

جدیدترین موشک در خدمت چین، DF-17، در اوایل ژانویه به طور کامل عملیاتی شد. DF-17 یک موشک بالستیک میان برد با برد ۲۵۰۰ کیلومتر است.

به گفته رسانه های چینی، این موشک می تواند ۱۰ کلاهک هسته ای با برد بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر را حمل کند که باعث می شود به هر نقطه از زمین حمله کند.

موشکهای ما فوق صوت در ضمن برخورداری از سرعت بالا، قابلیت مانورپذیری زیادی دارند و به این ترتیب رهگیری این موشکها فوق‌العاده دشوار است.

کارشناسان همچنین می گویند جت های Xian H-6 چین می توانند موشک های بالستیک پرتاب کنند و پایگاه های آمریکایی را هدف قرار دهند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا