هرمزگان

کشف و معدوم سازی ۳ تُن مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد در کیش

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، دکتر محمدرضا رضانیا درخصوص اقدامات انجام شده ماه گذشته بهداشت محیط گفت: در بازرسی‌های انجام شده سه هزار و ۳۷۳کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

وی افزود: تعداد  ۲ هزار و ۱۷۹نوبت بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آرایشی و بهداشتی  درمهر ماه انجام شد که از این تعداد ۵۷۵ نوبت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، یک هزار و ۳۱۲ نوبت بازدید از اماکن عمومی و ۲۸۳نوبت بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی ثبت شد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۱۰۷مورد کلرسنجی، ۳۱مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۳ مورد بازدید از مدارس ، ۱۸ مورد نمونه برداری از نان، ۳۱ مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور ۴۱۶کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

وی افزود: در این مدت ۲۶ مورد گزارش مردمی دریافت و به شکایات رسیدگی شد.

دکتر رضانیا گفت: از مجموع بازدید‌ها ۳ واحد متخلف نیز پلمب شد و ۷۱۷ مورد سنجش نیز با تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

دکتر رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر برشمرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون کیش از لحاظ واکسیناسیون در وضعیت خوبی  قرار دارد تاکید کرد، در کنار واکسیناسیون مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

وی استفاده از ماسک، دستکش و شتشوی مرتب دست‌ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان را توسط واحد‌های صنفی الزامی دانست.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از ساکنان جزیره کیش درخواست کرد شکایات خود در خصوص عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی از سوی اصناف را با شماره‌ تلفن های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ به این مرکز گزارش دهند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا