مناطق آزاد

کارگروه حلقه میانی، رابط مسوولان قشم و مدارس

کارگروه حلقه میانی، رابط مسوولان قشم و مدارس

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی در جلسه‌ای که با حضور معاون پرورشی آموزش‌وپرورش شهرستان قشم، مدیران و معلمان پرورشی جزیره صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، خاطرنشان کرد: اولویت کنونی دولت مردمی، توسعه بحث پرورش برای قوی‌تر کردن پایه‌های فرهنگی کشور در بین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای معلمان پرورشی گفت: دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و ما در کنار شما همچون یک خانواده منسجم باید با نوآوری و طراحی برنامه‌های متفاوتی، حوزه پرورش نظام آموزشی و پرورشی را توسعه دهیم.

به گفته آخوندی، تشکیل کارگروه‌های حلقه میانی با منتخبینی از میان فعالان این عرصه، باید به طراحی و تدوین سندی جامع به‌عنوان چشم‌اندازی ۲۰ ساله منجر شود تا با تغییرات مدیریتی، نقشه راهی باثبات برای آموزش‌وپرورش جزیره برجای بماند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از وظایف دیگر این کارگروه، طراحی برنامه‌های تسکینی و سریع الجرا برای امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان خواهد بود.

*فرهنگسرای جزیره ظرفیتی برای توسعه مهارت‌های پرورشی

آخوندی همچنین با اشاره به ظرفیت فرهنگسرای جزیره، عنوان کرد: از این قابلیت می‌توان برای برپایی اردوهای دانش‌آموزی باهدف مهارت‌آموزی استفاده کرد.

وی خواستار تغییر الگوهای ارتباطی و مدیریتی با دانش آموزان در سطح مدارس شد و افزود: نوع نگاه به دانش‌آموزان، ساختار زندان مانند مدارس و البته واسپاری مسوولیت ها به دانش‌آموزان از مقاطع پایین، نیروی انسانی آموزش‌دیده و کارآمدی راهی جامعه آینده کشور می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از برگزاری جشنواره‌ای ویژه برای دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در حال طراحی سرودی متمایز برای اجرا توسط دانش آموزان هستیم و همکاری معلمان پرورشی در این جشنواره، سرفصلی جدید در همکاری این معاونت با آموزش‌وپرورش است.

گفتنی است، در این جلسه، مدیران و معلمان پرورشی جزیره بخشی از دغدغه مندی های خود را به سمع و نظر حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، سرپرست مدیریت امور فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم و …، معاون پرورشی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان قشم رساندند.

مشارکت فعال در برنامه پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه ۲۳ دی‌ماه، طراحی برنامه‌های قرآنی و اردوهای دانش‌آموزی از محورهای دیگر مطرح‌شده در این نشست بود.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا