اخبار روز

کانال‌های ارتباطی میان ایران و مصر قطع نشده است

کانال‌های ارتباطی میان ایران و مصر قطع نشده است

الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع مصری اعلام کرد که کانال های ویژه ارتباطی میان دو کشور متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در سطوح بالا از مصر و رهبری سیاسی آن تقدیر کرده است، خاطرنشان کرد: هنوز زود است که درمورد زمان اتخاذ گام های سیاسی برای ازسرگیری روابط میان دو کشور، اظهارنظرکنیم.

این منبع تاکید کرد که به جز روابط تهران با جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین و رعایت اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی اختلافات زیادی میان دو کشور وجود ندارد.

همچنین  محمد العرابی، وزیر خارجه پیشین مصر در گفت و گو با این روزنامه تاکید کرد که مشخصه های روابط ایران و مصر با دیگر طرف ها متفاوت تر است و این روابط درحال حاضر طبیعی است و قاهره از خیلی وقت پیش یک کاردار در سطح سفیر در ایران دارد.

وی گفت که در مرحله کنونی نیاز راهبردی برای تسریع روند در این راستا وجود ندارد.

وزیر خارجه اسبق مصر با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه این سوال را مطرح کرد که آیا ایران سیاست جدیدی در خصوص عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها در پیش گرفته است؟

این مقام پیشین مصری تاکید کرد که باید صبر کنیم و رفتارهای ایران در مرحله آتی را ببینیم، ما به ارزیابی های بیشتری نیاز داریم.

از سوی دیگر، ناصر کنعانی،سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (دوشنبه) در مورد روابط ایران و مصر نیز گفت:  مصر کشور مهمی در منطقه است و منطقه به هم افزایی ایران و مصر نیازمند است.

وی با بیان اینکه در حاشیه اجلاس بغداد ۲ در اردن گفت‌وگوی کوتاه و مثبتی بین آقای امیرعبداللهیان و آقای عبدالفتاح  السیسی رئیس جمهور مصر صورت گرفت، تصریح کرد: در ارتباط با مصر  معتقد به برداشتن گام‌های جدیدی برای ارتقای روابط هستیم،  ولی همانطور که می دانید روابط بین کشورها در یک مسیر دوجانبه است و باید دید اراده کشور مقابل در چه مسیری است‌.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا