سیاسی

یک سوم نمایندگان مجلس غیب شدند /بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بدون حضور ۹۰ نماینده

یک سوم نمایندگان مجلس غیب شدند /بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بدون حضور ۹۰ نماینده

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور که اداره جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: ما هر پنج سال یکبار بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را در طول عمر مجلس شورای اسلامی در دستور کار داریم که از مهم‌ترین دستور کارهای مجلس به شمار می‌رود. بودجه سنواتی نیز سالی یکبار در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد که نمایندگان باید در مدت بررسی لوایح بودجه و برنامه در مجلس حضور داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون بیش از ۹۰ نفر از نمایندگان در جلسه حضور ندارند و غایب هستند. علاوه بر این‌که تعدادی از همکاران به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی شرکت کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون یک سوم مجلس غایب هستند، تصریح کرد: یکسری از نمایندگان با وجدان کاری در صحن هستند اما یکسری در صحن مجلس حضور ندارند. اگر یک نفر اکنون از جلسه خارج شود صحن مجلس شورای اسلامی از نصاب می‌افتد.

ذوالنور گفت: اگر دوستان موافق باشند از این پس اسامی غایبین جلسات علنی نوبت صبح در ابتدای جلسه علنی بعد از ظهر قرائت می‌شود و غایبین جلسه بعد از ظهر نیز در انتهای روز قرائت می‌شود تا مردم بدانند کدام نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی حضور داشته و وقت می‌گذارند.

۲۷۲۲۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا