البرز

کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه های مهارتی از ۸ ماه به ۳ روز/ پیش بینی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای کسب و کارهای خرد

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، حجت الله عبدالملکی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر»  که در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال‌های کوچک، گفت: لزوما در این ارتباط، سرمایه زیادی مورد نیاز نیست و با مهارت آموزی می توان با سرمایه اندک نیز اشتغالزایی کرد.

عبدالملکی به سیاست دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار کرد: تا کنون اتفاقات خوبی در سازمان آموزش‌های فنی و حرفه ای رخ داده و یکی از اقدامات انقلابی این است که دوره مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از حدود ۸ ماه به ۳ روز کاهش یافته و سامانه به صورت خودکار مجوز صادر می‌شود.

وی با عنوان اینکه تا کنون برای ۱۸۰۰ آموزشگاه مجوز صادر شده، اضافه کرد: حدود ۳ سال گذشته بحثی مطرح کردیم که با یک میلیون می توان اشتغالزایی کرد و با توجه به تورم و گرانی سال‌های اخیر همچنان با همین مبالغ پایین می توان اشتغالزایی کرد ب شرطی که آموزش فنی مناسبی به افراد داده شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مورد مشاغل نوین اظهار داشت: با توجه به رشد این مشاغل و همچنین مشاغل خانگی و مشاغلی که با سرمایه اندک راه اندازی می شود آینده خوبی در کشور قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت برای توسعه سرمایه گذاری محقق شده ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است همچنین راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل دنبال شده و در مجموع اتفاقات قابل ملاحظه ای در کسب و کار کشور رقم خورده است.

عبدالملکی در رابطه با تسهیلات اشتغالزایی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ و در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات تکلیفی دیده شده و بانک‌ها این خدمات را ارائه می کنند که با پیگیری و درخواست از شبکه بانکی و بانک مرکزی لازم است تسهیلگری و تقویت لازم صورت گیرد.

وی افزود: این مبالغ برای مشاغل مختلف، متفاوت است که شورای پول و اعتبارات بر اساس قانون بودجه لازم را برای بحث اشتغال مصوب کرده است.

وزیر کار تصریح کرد: بر این اساس بودجه ۱۴۰۱ در شورای عالی اشتغال مصوب شد ۱۶۰هزار میلیارد تومان برای اشتغال و انواع کسب و کار اشتغال محور در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون بودجه، آیین مورد نظر به تصویب دولت خواهد رسید که از فروردین ماه عملیاتی می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه که به همت مرکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد از ۴۳۰ شغل شناسایی شده، بیش از ۱۲۰ مشاغل مهارت محور کم سرمایه به نمایش گذاشته شد که با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان قابل اجراست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر آموزش های مهارتی و مهارت اموزی توسعه پیدا کند، می توان بدون سرمایه مشاغل زیادی ایجاد کرد.

وی در ارتباط با سرمایه گذاری اشتغال گفت: بسیار دیده شده که با سرمایه کم در مشاغل خرد و خانگی اشتغال ایجاد شده و دنیا نیز به این حقیقت رسیده که هدایت اشتغال به این سمت است و در دوره جدید بر مشاغل پایه مهارت محور استفاده می‌شود که بخش بار اشتغال کشور حل می‌شود.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا