گیلان

کاهش فوتی‌های کرونا در پی افزایش واکسیناسیون

احمد دنیا مالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌ویژه در برخی از استان‌ها ازجمله گیلان کارکردهای بسیار خوبی در واکسیناسیون داشته، اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته شتاب واکسیناسیون در کشور افزایش و چرخه واکسیناسیون نوبت سوم نیز تکمیل شود.

وی با اشاره به تأثیر بسزای واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا، افزود: واکسیناسیون در کشور موجب شده تا آمار دورقمی فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را شاهد باشیم که باید این رویه ضمن حفظ، کاهش نیز پیدا کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از همکاری مجلس در جهت توسعه خدمات سلامت‌محور در کشور خبر داد و گفت: هر اقدامی که دولت و وزارت بهداشت در جهت توسعه سلامت مردم به‌ویژه در بخش واکسیناسیون نیاز داشته باشند، مجلس آماده همکاری است تا منابع کافی را در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار دهد.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل کنونی حوزه سلامت در بخش درمان به‌ویژه تخت‌های درمانی است، گفت: طبق قانون ششم توسعه که هم‌اکنون در سال آخر آن قرار داریم، سرانه تخت‌های بیمارستانی در کل کشور با آنچه در قانون برنامه ششم آمده فاصله دارد و باید تلاش در این زمینه بیشتر شود.

دنیا مالی افزایش سطح کیفی تخت‌های درمانی را از دیگر شاخصه‌های مهم برشمرد و افزود: افزایش بهبود تخت‌های درمانی و کیفیت آن از دیگر نیازهای بخش درمان بوده و لازم است سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها نیز افزایش یابد که یکی از این راهکارها استفاده از توان بخش خصوصی است.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت به‌ویژه در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت نیز اقدامات انجام‌شده وزارت بهداشت به‌ویژه در کرونا قابل‌توجه بوده که ازجمله آن‌ها می‌توان به پایش و غربالگری بیماران کرونایی با همکاری سپاه، بسیج، هلال‌احمر و از همه مهم‌تر مردم اشاره کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس یازدهم توسعه خدمات سلامت را مستلزم همکاری همه‌جانبه دانست و گفت: پایش در حوزه سلامت علاوه بر وزارت بهداشت نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و دیگر نهاد ها است و باید در این زمینه مشارکت همه‌جانبه را شاهد بود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا