فرهنگ و هنر

حسین یکتا: میدان آزادی با “محرم شهر” به معنای واقعی خود نزدیک شد

حسین یکتا: میدان آزادی با “محرم شهر” به معنای واقعی خود نزدیک شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، حاج حسین یکتا رزمنده و راوی هشت سال دفاع مقدس در میدان آزادی حضور پیدا کرد و از نخستین سوگواره آیینی شهر تهران، «محرم شهر» بازدید کرد.

حسین یکتا درباره نجات‌بخش بودن امام حسین علیه السلام تمثیل جالبی را بر زبان آورد و گفت: فراموش نکنید که امام حسین ساحل نجات نیست، بلکه کشتی نجات است. اوست که سمت آدم‌ها می‌آید و آنها را بر کشتی‌اش سوار می‌کند. اوست که آدم‌ها را در بغل می‌گیرد، از غم‌ها آزاد می‌کند و به فجر صادق می‌رساند. برهمین اساس، معتقدم هم‌اکنون میدان آزادی به معنای واقعی خود نزدیک شده است، چرا که در اینجا خیلی‌ها از شیطان و قد و بندهای او آزاد می‌شوند. دقت کنید هر جایی که خیمه و مراسم عزای سیدالشهدا برپا شد، زیبا و نورانی شد و به نظرم میدان آزادی نیز چنین حالتی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در رویدادی که در قالب «محرم شهر» طی شد اتفاقات خوبی رخ داد و به نظرم این شب‌ها را هم باید جز زیبا لحظاتی قرار بدهیم که در چهل و خورده‌ای سال انقلاب در میدان آزادی رقم خورده است.

«محرم شهر» تمدید شد/ آیین بدرقه زائران اربعین روز جمعه از میدان آزادی برگزار می‌شود

او درباره ضرورت برگزاری برنامه‌های آیینی در شهر تهران گفت: هر جا اسمی از خاندان اهل بیت علیهم السلام به میان آمد مردم هم آمدند اما هر جایی که اسم و رسمی از انسان‌ها و منم‌منم‌ها به میان آمد مردم متفرق شدند. به همین دلیل است که در آن نقل مشهور می‌گویند: «حب الحسین یجمعنا»؛ حب امام حسین است که انسان‌ها را دور هم جمع می‌کند؛ فرقی نمی‌کند میدان آزادی باشد یا بین‌الحرمین.

این چهره نام‌آشنای هشت سال دفاع مقدس که به تازگی و با حکم آیت الله رییسی به عنوان نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین منصوب شده است درباره حضور مردم در راهپیمایی اربعین گفت: خوشحالیم که موکب‌ها سال به سال زیادتر و تخصصی‌تر شده و پیاده‌روی اربعین جهانی‌تر شده است. امسال هم اخبار حاکی از همین موضوع است. البته معتقدم هنوز راه زیادی داریم و خیلی از زائران اربعین نیامده‌اند. چرا این حرف را می‌گویم؟ به این دلیل که هنوز زائران هندی، پاکستانی، آفریقایی، اندونزیایی، اروپایی‌ و … نیامده‌اند. من می‌گویم ایرانیان به کربلا می‌روند و خادمی می‌کند تا زائرانی از دیگر کشورها که هنوز به پیاده‌روی اربعین نیامده‌اند بیایند.

براساس این گزارش، زمان برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران، «محرم شهر» تا سوم شهریورماه تمدید شده و روز جمعه آیین بدرقه زائران اربعین از میدان آزادی برگزار خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا