Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
کرملین: اتهام‌زنی آمریکا به چین امری معمول است/ روسیه باید در تحقیقات انفجار نورد استریم باشد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

کرملین: اتهام‌زنی آمریکا به چین امری معمول است/ روسیه باید در تحقیقات انفجار نورد استریم باشد

کرملین: اتهام‌زنی آمریکا به چین امری معمول است/ روسیه باید در تحقیقات انفجار نورد استریم باشد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس «ارزیابی سالانه تهدید» سال ۲۰۲۳ جامعه اطلاعاتی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، پکن به همکاری دفاعی، اقتصادی و فناوری خود با مسکو ادامه خواهد داد تا به تلاش برای به چالش کشیدن ایالات متحده، علی‌رغم واکنش غرب به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ادامه دهد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این مساله بارها توسط پکن تکذیب شده است، بنابراین این‌ها باز هم اتهاماتی هستند که بیشتر جنبه کلیشه‌ای و ماهیت معمولی دارند.

سخنگوی ریاست جمهور روسیه، همچنین درباره اقدامات خرابکارانه در خط لوله‌های نورداستریم که اکتبر سال گذشته میلادی به وقوع پیوست، گفت ایالات متحده در روابط با آلمان به دلیل انفجار در این خط لوله‌های گاز دچار آشفتگی و ناهنجاری شده است.

طی روزهای گذشته وال استریت ژورنال به نقل از مقامات گزارش داد، سازمان سیا ماه‌ها قبل از حادثه حمله به خط لوله‌های نورد استریم به همتایانش در آلمان و سایر سرویس‌های اروپایی هشدار داد که ممکن است گروهی برای حمله به این خط لوله‌ها آماده شوند. نشریه دیلی‌تلگراف هم گزارش داد که آژانس‌های اطلاعاتی غربی که در مورد این انفجارها تحقیق می‌کنند، در حال بررسی احتمال دخالت یک تاجر برجسته اوکراینی در این حمله هستند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: البته اول از همه، شما انتشار همزمان مطالب در کشورهای مختلف را می‌بینید، می‌بینید که آنگلوساکسون‌هایی که در ابتدا در مورد آنها صحبت کردیم، جار و جنجال می‌کنند. آنها به وضوح از بابت این حمله تروریستی در روابط با آلمانی‌ها خجالت می‌کشند. این واضح است.

این مقام روس در مورد احتمال مشارکت یک تاجر طرفدار اوکراین در این حملات گفت که باورش سخت است. او خاطرنشان کرد که «این کار بسیار دشواری است که احتمالاً فقط می‌تواند توسط سرویس ویژه آموزش دیده انجام شود.»

پسکوف گفت که روسیه همچنان خواستار تحقیقات شفاف در مورد این حمله «تروریستی» است و افزود که شناسایی کسانی که این حمله را انجام داده و دستور آن را صادر کرده‌اند و اینکه به روسیه اجازه داده شود تا در تحقیقات مشارکت داشته باشد، امری ضروری است.

سخنگوی کرملین همچنین درباره توافق غلات با اوکراین گفت که پیشرفتی در اجرای این توافق حاصل شده اما هنوز سوالات بسیاری وجود دارد خصوصا در مورد بخش دوم آن.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در کی‌یف دیدار و بر لزوم تمدید قرارداد صادرات غلات که در ۱۸ مارس منقضی می‌شود، تاکید کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: هنوز سؤالات زیادی در مورد دریافت‌کنندگان نهایی این غلات وجود دارد، سؤالاتی در مورد اینکه بخش عمده غلات به کجا می‌رود و البته مسائل بخش دوم این توافق نامه‌ها برای همه شناخته شده است. پیشرفت خاصی در آن حوزه وجود دارد، اما روسیه همچنان قصد دارد این مسئله را مطرح کند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه قصد دارد مکالمه تلفنی با گوترش در مورد معامله غلات داشته باشد یا خیر گفت که هنوز چنین برنامه‌ایی وجود ندارد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا