اخبار روز

خیز تازه روسیه برای دفع حمله احتمالی آمریکا

خیز تازه روسیه برای دفع حمله احتمالی آمریکا

 مجله نظامی روسیه موسوم به “اندیشه نظامی” که توسط وزارت دفاع این کشور منتشر می‌شود، در تازه‌ترین چاپ خود نوشت: ایالات متحده آمریکا به طور تدریجی نقش پیشرو خود در جهان را از دست می‌دهد. درنتیجه از آنجایی که روسیه “مقصر اصلی” این موضوع نامیده می‌شود، احتمالا آمریکا “تخاصم و تجاوزش” را به سمت روسیه افزایش دهد و بخواهد روسیه را در قالب “عملیات چند دامنه‌ای استراتژیک جهانی” شکست دهد.

این مجله در ادامه گزارش خود نوشت: پنتاگون قصد دارد دست کم ۶۵ الی ۷۰ درصد از نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه را توسط یک “حمله متعارف جهانی” نابود و سایر تجهیزات هسته‌ای این کشور را خنثی کند. اما با این حال، کارشناسان نظامی روسیه نوعی “بازدارندگی استراتژیک” را جهت مقابله با تلاش‌های متخاصم پنتاگون در نظر دارند.

در پایان گزارش این مجله آمده است: اهداف عملیات نیروهای بازدارنده استراتژیک روسیه باید شامل دفع حمله آمریکا و ناتو برای جلوگیری از تلفات زیاد نیروهای تهاجمی استراتژیک روسیه باشد. همچنین سیستم دفاع موشکی آمریکا باید سرکوب شود تا نتوانند موشک‌های راهبردی روسیه را منهدم کنند و مرحله آخر نیز شامل ایجاد صدماتی به متجاوز با کمک “توانمندی‌های هسته‌ای روسیه” است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا