مرکزی

دانش‌آموزان امروز همان شهید فهمیده‌های زمان جنگ هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت اله دستجانی صبح امروز در آیین صبحگاه دانش‌آموزی که به مناسب فرارسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی در دبیرستان نمونه دولتی علی ابن ابی‌طالب (ع) برگزار شد اظهار کرد: آن چیزی که امروز ما را دور هم جمع کرده الگویی به نام فهمیده‌هاست، الگویی که یک رهبر دینی و مرجع عالی‌قدر عنوان رهبر را خطاب به نوجوان بسیجی قلمداد می‌کند که مقابل استکبار ایستاد و از خود گذشتگی کرد.

وی افزود: ترسیم الگو و راهنمایی دانش‌آموزان خصوصاً سنین ۱۲ تا ۱۵ سال به منظور معرفت‌یابی و حرکت در مسیر نورانی انقلاب از مهمترین دلایل نام‌گذاری لقب رهبر توسط حضرت امام به این نوجوان شهید بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با بیان اینکه امروز اگر هرکسی در جایگاه خود به تکلیفش عمل کند، نوعی رهبر است گفت: آن چیزی که امروز استکبار در مواجهه با این نظام دینی دنبال می‌کند، راهبرد شیاطین است و با هدف گرفتن هویت ما به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

دستجانی با تأکید بر اینکه تحقیر و سخیف کردن ملت‌ها و قومیت‌ها یکی از نقشه‌های شوم دشمنان است افزود: خیلی از مطالبی که در رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شود در همین راستا و برای موج‌سواری دشمنان است اما اگر تکلیف خود را به خوبی بشناسیم در مقابل شیطان دنیایی به خوبی ایستادگی و مقاومت خواهیم کرد.

وی هویت ایرانی و انقلابی را ضد ظلم و عدم سازش با ظالم عنوان کرد و گفت: محصول گفتمان انقلاب و هویت ایرانی امروز ایرانی سربلند و سرافراز و در واقع ایرانی قوی را ساخته است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با بیان این موضوع که دانش‌آموزان امروز همان فهمیده‌های زمان جنگ هستند خاطرنشان کرد: محور گام دوم انقلاب که توسط رهبری ترسیم شد جوانان و نوجوانان هستند و مصداق آن بیان بیش از ۴۰ بار واژه جوان و نوجوان در این بیانیه است لذا شما دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان مملکت باید شانه‌های خود را به انقلاب بسپارید.

دستجانی اضافه کرد: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تکلیف مدار الگوی امروز جامعه ما هستند لذا دلیل آنکه جنگ امروز دشمن در راستای اراده، هویت و ادراک مردم جامعه خصوصاً نوجوانان و جوانان است خود بیانگر موفقیت انقلاب در تربیت نوجوانان و جوانان انقلابی و ولایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هویت ایرانی و انقلابی ما از هر دانش‌آموز، فهمیده‌ها، بهنام محمدی‌ها و علی لندی هایی ساخته است گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی همه دانش‌آموزان ما بصیر شده‌اند و همین بصیرت در وجود شهید فهمیده بود که حضرت امام وی را رهبر خطاب کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه بسیج را علمدار امروز انقلاب تعبیر کرد و گفت: این علم زمانی به زمین می‌خورد که به امور معنوی نپرداخته و دنیاگرایی کنیم اما خوشبختانه بسیج، شجره طیبه‌ای بود که به دست امام غرص شد و امروز در ۴۲ سالگی خود در اوج عظمت قرار دارد این علم را سرافراز نگاه داشته است.

دستجانی در ادامه با بیان اینکه امنیت، آزادی و استقلال امروز را مرهون خون پاک شهدا هستیم گفت: امروز استکبار می‌خواهد با ادبیات خود جهان را تسخیر کند لذا باید بسیار هوشیار باشیم و همه این فتنه‌انگیزی‌ها و موج‌سواری‌های رسانه را خنثی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه تصریح کرد: امروز دشمنان می‌خواهند با ترویج سبک زندگی غربی و غلط و از بین بردن حرمت‌ها اهداف خود را در جامعه پیاده کنند اما دانش‌آموزان امروز فرماندهان جنگ نرم هستند و باید با بصیرت این جنگ را مدیریت کند.

دستجانی ولایت‌مداری را ستون خیمه انقلاب قلمداد کرد و در ادامه افزود: همه شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به این امر تأکید کرده‌اند چراکه اگر ولایت‌شناس نباشیم و جایگاه ولایت را در نظام خود ندادیم، در حرکت در مسیر انقلاب دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان کرد: ولی‌فقیه ما امروز تبعیت از سیره شهدا و حفظ و ارتقا هویت ایرانی و انقلابی را از ما می‌خواهد لذا باید به تبعیت از رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب کوشا باشیم

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه لقب حضرت امام خطاب به شهید فهمیده که وی را رهبر خطاب کرد، جهان را تکان داد گفت: بسیج از ابتدای ظهور پیغمبر بنا گذاشته شد و کار بسیجی و جهادی از آن زمان شکل گرفت که امام در عصر جدید آن را احیا کرد.

ابراهیم فراشیانی افزود: اعتماد به جوانان و نوجوانان درس بزرگی بود که حضرت امام به همه دادند تا همیشه با اعتماد به پتانسیل نیروهای جوان اهداف این انقلاب را به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه فعالیت دانش‌آموزان در دفاع مقدس و جهاد سازندگی جانانه بود افزود: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۲ هزار و پانصد آزاده و اسیر دانش‌آموز خود مصداقی بر این موضوع است که نشان از درک و بصیرت بالای دانش‌آموزان انقلاب دارد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش پرورش ساوه تصریح کرد: نسل جدید انقلاب که رهبر نیز در گام دوم به آنها چشم امید دارند باید هر روز پویاتر و شاداب‌تر و با انرژی تر در راه اعتلای نظام و انقلاب و کشور قدم بردارند که در این راستا آموزش و پرورش نقش بسزایی خواهد داشت.

فراشیانی با تأکید بر اینکه شهید علی لندی ادامه‌دهنده راه دانش‌آموزان بصیر و فداکار بوده گفت: دانش‌آموزی که مثل یک پهلوان و قهرمان از دل آتش افرادی را نجات می‌دهد قلبی بزرگ و بصیرتی بالا دارد و این نتیجه تربیت نسل جوان و نوجوان توسط انقلاب بوده است.

وی در پایان مدرسه بدون دانش‌آموز را مانند کالبد بدون روح دانست و گفت: دانش‌آموزان روح مدارس را زنده می‌کنند و تعطیلی حدوداً ۲ ساله مدارس نشان داد بیش از آنکه دانش‌آموز به ما و مدرسه نیاز داشته باشد، ما به آنها نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش ساوه افزود: امیدواریم با ریشه‌کن شدن کرونا و همچنین واکسیناسیون سراسری دانش‌آموزان بار دیگر مدارس به‌صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و روح تازه‌ای به آن دمیده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم فرمانده جدید بسیج دانش‌آموزی حوزه امام صادق (ع) ساوه معرفی و از تعدادی از دانش‌آموزان برتر دبیرستان نمونه علی ابن ابی‌طالب (ع) قدردانی شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا