سیاسی

خسروپناه: دانشگاههای علوم پزشکی تجمیع نمی شوند

خسروپناه: دانشگاههای علوم پزشکی تجمیع نمی شوند

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، عبدالحسین خسروپناه در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول طی سخنانی در خصوص تجمیع دانشگاه‌ها گفت: تجمیع دانشگاه‌ها به‌عنوان یک ایده مطرح است و برای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در وزارت بهداشت یک هوشمندی، نبوغ و عقلانیت حاکم بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی بی رویه تکثیر نشده اند و متناسب با نیاز راه اندازی شده اند و مصداقی برای تجمیع دانشگاه‌های علوم پزشکی سراغ ندارم.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۳ هزار مرکز دانشگاهی و مراکز آموزش عالی داریم و بحث تجمیع برای وزارت بهداشت با توجه به تدبیری که داشته اند قطعاً تطبیق نمی‌کند.

خسروپناه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث جدایی آموزش از وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: جدایی آموزش از وزارت بهداشت قطعاً اتفاق نخواهد افتاد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: وزارت بهداشت یک الگوی موفقی بود که نشان داد وقتی آموزش و درمان با هم جمع بشود دانش همراه با مهارت خواهد بود و یک عالم کاربردی تربیت می‌شود. و این یک الگوی حکیمانه است.

وی ضمن تجلیل از شهدای مدافع سلامت گفت: یکی از آثار محبت به اهل بیت خدمت رسانی به مردم و محرومین است. خدمت در طعام دادن، انفاق، صدقه حتی گوش دادن به درد دل یک کودک آثار خدمت به مردم است.

خسروپناه با بیان این که ویژگی مشترک اهل بیت عصمت و طهارت خدمت کردن به مردم بوده است، بیان داشت: مگر می‌شود کسی خود را محب اهل بیت بداند اما خادم مردم نداند. محب اهل بیت اگر به مردم رسیدگی نکند و مسئولیتش را در مقابل مردم انجام ندهد در محب بودنش باید تردید کرد.

وی در ادامه بر تداوم اقدامات جهادی در بخش درمان و توجه بیشتر به خانواده‌های شهدا در امر درمان تاکید کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند ملی امنیت غذایی نیز گفت: ۸۰ درصد سند امنیت غذایی مربوط به سایر وزارت خانه‌ها بخصوص جهاد کشاورزی است و ۲۰ درصد آن مربوط به وزارت بهداشت است.

خسرو پناه با بیان اینکه سند ملی امنیت غذایی سندی جامع است، مطالعه سند ملی امنیت غذایی را توصیه کرد و افزود: از نقطه نظرات و پیشنهادات تکمیلی در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر امر پیشگیری بر درمان اظهار داشت: پیشگیری را با ادبیات علمی عامیانه بیان کنید و جدی بگیرید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور که نزدیک به ۱۳ سال از عمرش می‌گذرد اظهار داشت: ما به دنبال به‌روز رسانی نقشه جامع علمی کشور هستیم که نزدیک به سیزده سال از عمرش می‌گذرد.

خسروپناه افزود: قطعاً بخش پزشکی نقشه جامع علمی کشور را باید پزشکان نظر بدهند و اگر پیشنهادی در حوزه آمایش، رشته‌ها، رشته محل‌ها، رشته گرایش‌ها، رشته‌های بین رشته‌ای، در حوزه دانشجو و هیأت علمی نقطه نظراتی باشد. استقبال می‌کنیم.

پیش از سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گزارش مبسوطی از حوزه‌های مختلف عمرانی، آموزش، بهداشت و درمان، نیروی انسانی و تحول اداری ارائه کرد.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا