اصفهان

آخرین وضعیت قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران

آخرین وضعیت قطار سریع السیر اصفهان – قم – تهران

به گزارش برگزیده از اصفهان، علیرضا صلواتی، با بیان اینکه امروز ۸۰ پروژه ملی در دست اقدام از مطالعه طراحی و اجرا داریم، اظهار کرد: تعداد ۳۰ مورد از این پروژه ها مانند آزادراه اصفهان- شیراز، قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران و کنار گذر شرق اصفهان فعال است که در مجموع ۵۰۰ همت بودجه نیاز دارد.

وی افزود: اصفهان در کریدور شمال جنوب کشور قرار دارد و افتتاح این آزادراه و پروژه قطار سریع السیر اصفهان که در کشور مشابه ندارد و مگا پروژه محسوب می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دریافت مصوبه شورای اقتصاد

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به اینکه در راستای اجرای قطار سریع السیر اصفهان رایزنی با مسئولان کشور بیش از یک هزار ساعت انجام شده است، تاکید کرد: مصوبه شورای اقتصاد را در این ارتباط دریافت کردیم و پیمانکاران چینی در خصوص این پروژه بسیار همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه قرار است این پروژه از اصفهان- قم- تهران اجرا و با نظر وزیر راه و شهرسازی به سمت مشهد و در آینده به سمت استان فارس توسعه یابد، در ارتباط با تمام این پروژه گفت: امیدواریم تا پایان دولت شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

مجری پروژه قطار سریع السیر اصفهان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد پروژه از قم تا اصفهان به طول ۱۵۰ کیلومتر تمام شده است و آماده روسازی و ریل‌گذاری است، گفت: ۸۵ درصد معارضان ملی و تاسیساتی این پروژه برطرف و احداث پل ها شروع شده است، ساخت یکی از دو تونل در مسیر اتمام یافته و عملیات احداث تونل دوم در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: با اتمام و اجرای پروژه قطار تندوری اصفهان- قم، بقیه مسیرها به کمک دانش بومی سازی شده کشور پیش می رود که هشت استان کشور را متصل خواهد کرد.

صلواتی با اشاره به اینکه وی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان -شیراز تا پایان هفته جاری افتتاح می شود، افزود: آزادراه اصفهان -شیراز ۴۸۵ کیلومتر طول دارد، با بهره برداری این پروژه مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر و منجر به کاهش ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت در سال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان- شیراز طولانی ترین آزادراه کشور است، بیان کرد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون برای این پروژه هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده اما ارزش روز این پروژه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

دغدغه محیط زیستی درباره اجرای قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان

مجری آزادراه های مرکز و جنوب کشور در خصوص قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان که در صورت تکمیل به آزادراه اصفهان شیراز متصل خواهد شد، گفت: قطعات یک و دو پروژه کنارگذر شرق اصفهان با ۹۳ کیلومتر مسافت بهره برداری شده است، قطعه سوم ۳۰ کیلومتر طول دارد که در مسیر آن اراضی کشاورزی و رودخانه زاینده رود و پارک ملی کلاه قاضی قرار دارد.

وی در ارتباط با دغدغه دوست داران محیط زیست درباره عبور آزادراه اصفهان شیراز (کنار گذر شرق اصفهان) از پارک ملی کلاه قاضی، گفت: عبور جاده فعلی از گردنه لاشتر کلاه قاضی نیز سبب آسیب‌هایی به گونه‌های جان وری این منطقه شده است و دغدغه شخصی من این است که اجرای این پروژه به محیط زیست آسیب نزند.

مجری کل امور زیربنایی استان اصفهان با اشاره به اینکه تلاش ما این است که طرح‌های توسعه پیوست محیط زیستی داشته باشد،گفت: برای عبور پروژه کنار گذر شرق اصفهان از پارک ملی کلاه قاضی بیش از ۲۵ میلیارد تومان متعهد شدیم صرف اقداماتی نظیر زیرگذر حیات وحش، دوربین گذاری و فنس کشی شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا