مازندران

کمبود زمین صنعتی مانع سرمایه گذاری در مازندران

کمبود زمین صنعتی مانع سرمایه گذاری در مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، محمد حسن صبوری دیلمی اظهار داشت: هم اکنون پتانسیل های سرمایه گذاری بالقوه خوبی در نقاط مختلف استان وجود دارد که فقدان و یا کمبود زمین صنعتی عملاً به مانعی در راه سرمایه گذاری های جدید تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران یک استان قطب کشاورزی بوده و تولیدات کشاورزی آن می تواند امنیت پایدار غذایی را برای کشور به ارمغان آورد، افزود: اگر از زمین های با کاربری صنعتی در استان به نحو صحیح تری استفاده شود قطعاً شاهد اجرای مناسبتر سرمایه گذاری های جدید خواهیم بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در سنوات گذشته برخی از افراد با ارائه طرح های تولیدی و صنعتی توانسته اند زمین هایی در شهرک های صنعتی استان در اختیار بگیرند که عملاً علیرغم چندین سال از گذشت دریافت زمین هیچ گونه فعالیتی در زمینه تولید در آن نداشته اند. در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی دارد با پیگیری مشکلات سرمایه گذاران محترم تا حد امکان موانع اجرای طرح ها را برطرف نموده و در مسیر راه اندازی این طرحها تسهیل نماید.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: برخی از این افراد با ساختن سوله در این زمین ها مبادرت به اجاره آن به افراد دیگری کرده که در زمینه تولید فعال نبوده بلکه هم اکنون از این سوله های صنعتی به عنوان انبار و دفتر پخش استفاده می شود که الحق والانصاف کار درستی نیست و اطلاع دارم که مدیریت محترم شرکت شهرک های صنعتی استان برنامه هایی برای جلوگیری از این موضوع در دست اجرا دارند.

صبوری با اعلام اینکه کسانی در زمین شهرک های صنعتی زمین در اختیار گرفته اند باید هر چه زودتر نسبت به وضعیت فعالیت وسرمایه گذاری خود در اجرای طرح های صنعتی تعیین تکلیف نمایند، خواستار هماهنگی و حمایت بیشتر دستگاه های اجرائی، نظارتی و مجموعه قضایی در جهت رفع و برخورد با این مشکل شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا