اصفهان

بررسی علل ناکامی سپاهان مقابل استقلال/ کفران نعمت در خط حمله سپاهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، هفته دهم لیگ برتر فوتبال با بازی استقلال‌ و فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه آزادی آغاز شد، این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید. استقلال در بازی‌های رسمی تعداد بیشترین شکست را، با ۲۹ مقابل سپاهان دارد، که در این دیدار اجازه نداد تا این تعداد افزایش یابد.

گرفتن ۳ امتیاز از حریف مستقیم برای هر دو تیم حائز اهمیت بود تا مسیر رسیدن به قهرمانی هموار شود که شاگردان مجیدی با گل جعفر سلمانی به این پیروزی ارزشمند رسیدند.

شاگردان مجیدی پس از به ثمر رساندن گل در دقیقه ۳۵ توانستند کنترل بازی را در دست بگیرند و مانع بازگشایی دروازه خود شوند.

سپاهان در این بازی دفاع منسجمی نداشت، کنت توانست چند ضربه را هم مهار کند؛ در حمله هم شاگردان نویدکیا خوب ظاهر نشدند، هرچه زدند موفق به باز کردن دروازه استقلال نشدند و ضربات آخر آنها با بی‌دقتی به هدر رفت.

نویدکیا در پایان بازی از بازیکنانش تشکر کرد و عملکرد تیمش را در هر دو نیمه عالی دانست و معتقد است که بازیکنان مسائل تاکتیکی را دقیق اجرا کردند و موقعیت‌های زیادی داشتند ولی نتوانستند استفاده کنند.

 

سپاهان که تا قبل از این بازی با ۱۹ امتیاز در رده‌ دوم جدول قرار داشت، به امید پیروزی مقابل استقلال و در انتظار لغزش گل‌گهر صدر جدولی پا به میدان گذاشت تا بتواند صدر را پس بگیرد ولی موفق نشد و با همان ۱۹ امتیاز موقتا به جایگاه چهارم سقوط کرد.

استقلالی‌ها با این ۳ امتیاز و در مجموع ۲۰ امتیاز موقتا در صدر جدول قرار گرفتند.

در خط حمله سپاهان کفران نعمت می‌شود

محمد یاوری، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران اصفهان، در خصوص این دیدار اظهار داشت: فوتبال مانند زندگی است و هر لحظه ممکن است به اتفاقاتی بر بخوریم که آمادگی‌آن را نداریم و پیش‌بینی نکردیم، یا پیش‌بینی همه چیز را کرده باشیم ولی از زاویه‌ای اتفاق بیفتد که نتوانیم جبران کنیم.

وی ادامه‌ داد: سپاهان در این بازی تمام کارهایی که باید برای گل زدن انجام می‌داد‌ را، انجام داد به غیر از گل زدن؛ وقتی در لحظات اول بازی گل دریافت می‌کنند تمام برنامه‌ها به‌خصوص در خانه میزبان بهم می‌خورد، سپاهان خیلی بدموقع گل خورد و برنامه‌هایش بهم ریخت؛ از تغییر نفرات متوجه می‌شویم که تفکری پشت آن است.

برای قضاوت زود است که بگوییم سپاهان مشکل دارد

یاوری افزود: نویدکیا قصد داشت استقلال را با بردن بازی در عمق دفاع و کشاندن بازی در یک‌سوم میانی به کناره‌های زمین و رفتن به عمق غافل‌گیر کند، خیلی مواقع می‌توانست موفق هم باشد، ولی گلی که دریافت کرد برنامه‌ها را بهم ریخت، البته در تورنمنت بزرگی مثل لیگ برتر این اتفاقات پیش می‌آید، تیم‌ها به یکدیگر امتیاز می‌دهند، برای قضاوت زود است که بگوییم سپاهان مشکل دارد که این بازی را باخته، به هرحال استقلال هم تیم کوچکی نبود، به‌خصوص استقلال پر مهره‌ای که امسال می‌بینیم.

 

استقلال خوب و با برنامه بازی کرد

کارشناس فوتبال تصریح کرد: روی ضربات آخر، به‌خصوص فرشاد احمدزاده در ۲ بازی است که بی‌دقتی نشان می‌دهد، هم در بازی قبل دو، سه موقعیت خوب در ریباندها داشت و هم در این بازی خیلی از موقعیت‌ها را راحت از دست داد؛ باید بررسی کرد که این بازیکن چرا‌ موقعیت‌ها را به این راحتی از دست می‌دهد؛ استقلال خیلی خوب و با برنامه بازی کرد، علی‌رغم این که سپاهان هم برنامه‌ داشت منتها گلی که زود خورد مشکل پیش آورد.

وی با بیان این که به عنوان یک استعدادیاب ویژه در کشور شناخته می‌شود، عنوان داشت: ۱۸ سال مربی تیم ملی بودم، بازیکنان زیادی شناختم و معرفی کردم؛ سال ۱۳۹۱ به باشگاه سپاهان پیشنهاد کردم که بازیکنی در تیم ایران‌جوان بوشهر است، شماره ۲۵ این تیم، در گلزنی فوق‌العاده بوده، اسم او را بعد پرسیدم، مهدی طارمی بود، طارمی را به باشگاه معرفی کردم ولی سپاهان دیر جنبید و علی دایی او را به پرسپولیس برد.

یاوری در همین خصوص خاطر نشان کرد: سال ۱۳۹۷ برای استعدادیابی تیم‌های ملی به آبادان سفر کردم، بازی بین امید ملوان و صنعت نفت بود که برای تماشای آن بازی رفتم، در تیم صنعت نفت بازیکنی بود که عملکرد خوبی داشت، ولی ظاهرا فراز کمالوند عقیده نداشت که در تیم بزرگسالان بازی کند، در اصفهان به تابش پیشنهاد دادم که بازیکنی آینده‌دار به نام جعفر سلمانی در این تیم است. 

کارشناس فوتبال ادامه داد: بازهم پذیرفته نشد، مهم بود که چه کسی این حرف را می‌زند؛ این بازیکن امروز به سپاهان گل می‌زند، برای تیم ملی هم انتخاب می‌شود، هنوز هم جا برای پیشرفت دارد؛ راحت از چنین مهره‌هایی می‌گذریم، باشگاه سپاهان تعداد زیادی بازیکن تربیت می‌کند ولی بعد به باشگاه‌های دیگر می‌روند.

وی با بیان این که، سپاهان در این بازی شانس این را داشت که مساوی کند، اظهار کرد: عجله، دستپاچگی و زدن ضربه‌های آخر به آن شکل، بعضی مواقع عدم جای‌گیری فورواردها در منطقه خطر که باید باشند، جاگیری مهاجم دوم روی توپی که به روی دروازه ارسال می‌شود درست نیست، مورب نمی‌ایستند و هر دو در یک خط می‌ایستند و توپ از هر دو رد می‌شود.

یاوری در همین خصوص بیان داشت: این اتفاق بارها افتاد، نفر دوم که تیر دو است باید پنج، شش متر تا ۱۰ متر عقب‌تر باشد تا اگر توپ از نفر اول رد شد، او بتواند مهار کند، ولی بارها دیدیم زمانی که توپ برای مغانلو ارسال می‌شود، به تیر یک می‌رود ولی شهباززاده هم در همان خط است در حالی که باید بیرون از ۶ متر باشد.

 

کنت بهترین بازیکن زمین بود

کارشناس فوتبال اشاره کرد: قبل از این که گل استقلال زده شود، عین همین صحنه اتفاق افتاد، آن‌جا حسینی روی پای سلمانی آمد و اجازه نداد شوت خوبی بزند ولی اینجا سلمانی تنها بود و غافل‌گیر کننده گل را وارد دروازه کرد، به غیر از صحنه گل که کنت واقعا نمی‌توانست توپ را تا لحظه‌ای که به او رسید ببیند، در بقیه مواقع خیلی خوب بود و در چند موقعیت صد در صد دروازه را نجات داد، به نظرم کنت بهترین بازیکن زمین بود‌.

وی در خصوص برنامه‌های سپاهان برای حمله تصریح کرد: برنامه همان بود که همیشه است، این که بگوییم در این بازی برنامه را عوض کردند نبود، فقط دستور این بود که از روی زمین به دروازه استقلال برسند که فکر درستی بود، چون مدافعین استقلال سرزن هستند و روی زمین ضعیف هستند؛ اما عجول بودن نگذاشت سپاهان به نتجه برسد.

یاوری با بیان این که فرشاد احمدزاده به تیمش بدهکار شد، عنوان کرد: هم در بازی قبل و هم در این بازی، توپی که به راحتی در پشت دفاع از دست داد، می‌توانست فوق‌العاده باشد، یک بازیکن در این سطح چطور این توپ را با بی‌دقتی بیرون می‌زند؛ همیشه در هر تیمی هستم به فورواردها می‌گویم مراقب باشید به تیم‌تان بدهکار نشوید چون مدافعین زحمت زیادی می‌کشند تا یک توپ را از دروازه دور کنند؛ امروز در خط حمله سپاهان کفران نعمت شد.

کارشناس فوتبال در پایان خطاب به علاقمندان سپاهان گفت: کسانی که علاقمند به سپاهان هستند و به این تیم امید دارند که قهرمان می‌شود، نباید به این زودی نا امید شوند، این تیم شخصیت قهرمانی دارد؛ همچنین امسال در‌ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سپاهان می‌تواند بهترین تیم ایران ظاهر شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا