مرکزی

کمک ۳۷ میلیاردی خیرین استان مرکزی به آزادسازی زندانیان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در نشست با  رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان مرکزی ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و کار تبلیغاتی مناسب در حوزه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و اعتمادزایی در موضوع افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه بسیار حائز اهمیت است و باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه ملی و استانی و روابط عمومی ادارات برای ترغیب مردم به روی آوردن به این حرکت خدا پسندانه استفاده شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و صعود و نزول نمودارهای اقتصادی مردم گرفتار مسائل و مشکلات مالی می‌شوند که از این رو بعد دیگری از کار دادگستری شروع می‌شود که آن هم حمایت از زندانیان مالی نیازمند است که در قالب ستاد دیه مردمی استان فعالیت‌های بسیار شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: از فعالان ستاد دیه تشکر می‌کنیم و تشکر ویژه را باید از مردم داشت که با کمک‌های آنان در سال ۹۹ موفق شدیم ۱۷۲ نفر از زندانیان مالی را آزاد کنیم اما امسال تا پایان آبان‌ماه به عدد ۲۰۰ نفر آزادی رسیده‌ایم که بسیار جای تقدیر دارد.

موسوی تصریح کرد: در بررسی‌های منابع مالی دیدیم که مردم اهل انفاق، ایثارگر و نوع‌دوست استان مرکزی در ۸ ماهه امسال ۲۱۰ درصد رشد کمک داشته‌اند و خیران استان در این ۸ ماهه بیش از ۳۷ میلیارد ریال کمک کردند، یعنی عدد ۱۷میلیارد ریالی سال ۹۹ در ۸ ماهه ۱۴۰۰ به۳۷ میلیارد ریال رسیده که جای تشکر فراوان دارد.

وی بیان کرد: تراکنش‌های کمک‌های مردمی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته و از ۲ هزار و ۴۰۰ به ۷ هزار و ۷۰۰ رسیده و به لطف خدا با این کمک‌های مردمی چند بار توانسته‌ایم زندانیان زیر ۵۰ میلیون را به عدد صفر برسانیم، چندین بار آمار محکومان نفقه را به عدد صفر برسانیم، بسیاری از محکومان مهریه، محکومان دیه‌های ناشی از تصادفات را که جرائم غیرعمد محسوب می‌شوند، آزاد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت بالای ائمه جمعه استفاده کرد و از آنان بخواهیم بخشی از خطبه‌های خود را به تبیین انفاق و تشویق مردم به کمک های مادی در راه آزادی زندانیان اختصاص دهند و این بسیار تاثیرگذار است. در همین ایام فاطمیه که در پیش خواهیم داشت از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنیم و انفاق را برای همگان برجسته کنیم.

موسوی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم همچنان کمک کنند هنوز جمع بسیار نیازمندی در زندان‌های استان هستند که با کمک مردم می‌توانند آزاد شوند و در کنار خانواده‌هایشان باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا