چهارمحال و بختیاری

گام حمایتی صمت از مصرف‌کنندگان/ درج قیمت تمام شده تولید روی ۱۴ قلم کالا الزامی است

غلامرضا قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بعد از واگذاری نظارت بر کالاهای کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی، تمرکز معاونت بازرسی سازمان صمت بر روی کالاهای سرمایه‌ای قرار گرفته و خلأی که قبلا بود تا حدودی در حال پر شدن است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: یکی از برنامه‎‌های که در حال حاضر بازرسان سازمان صمت در حال اجرای آن هستند پیگیری درج قیمت تولید بر روی ۱۴ قلم کالا از جمله آب معدنی، پوشاک و انواع دستگاه‌های چای‌ساز و قهوه‌ساز است زیرا قیمتی که به عنوان قیمت مصرف‌کننده روی آن درج می‌شد بسیار بالاتر از قیمت تولید به اضافه سود توزیع‌کننده بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه درج قیمت تولید تابع سازوکار مشخص و ضابطه‌ خاصی است تمامی تولیدکنندگان ۱۴ کالای فوق‌الذکر ملزم به درج قیمت تمام شده تولید شده هستند و محاسبه سود توزیع‌کننده بر عهده خود مصرف‌کننده است.

ارسال ۳ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی

قائدامینی با بیان اینکه این طرح برای حمایت از مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار گرفته اضافه کرد: مثلا در خصوص آب معدنی قبلا آب معدنی‌های نیم لیتری به قیمت ۵ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسید اما با این ساز و کار جدید قیمت تمام شده تولید این محصول با توجه به ساز وکار مشخص آن یک هزار و ۹۰۰ تومان ارزیابی و با اضافه کردن سود ۵ درصدی عمده فروش و ۱۲ تا ۱۵ درصدی توزیع کننده خرد حداکثر ۲ هزار و ۴۰۰ تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی تولیدکنندگان این ۱۴ قلم کالا ملزم به رعایت این قانون جدید شده‌اند و ۳ پرونده تخلف نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است و در این راستا بازرسان صمت با جدیت بر اجرای این قانون حمایتی فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا