فرهنگ و هنر

وزارت فرهنگ برای برگزاری اجلاس فوق العاده آیسسکو اعلام آمادگی کرد

وزارت فرهنگ برای برگزاری اجلاس فوق العاده آیسسکو اعلام آمادگی کرد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از این نامه با محکوم کردن اقدام دولت سوئد برای صدور مجوز قرآن سوزی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد میزبان اجلاس فوق‌العاده وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مورد اتخاذ مواضع یکسان و هماهنگ در موضوع هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم باشد.

 در نامه وزیر فرهنگ خطاب به دبیرکل سازمان آیسسکو آمده است:

«جناب آقای دکتر سالم بن المالک
دبیرکل محترم آیسسکو

اطلاع دارید که متاسفانه در کشور سوئد، مجوز رسمی دولتی برای قرآن‌سوزی صادر شده است و این اتفاق بسیار ناروا در سایه حمایت دولت سوئد انجام گرفته و موجب نارضایتی مسلمانان در سراسر جهان را فراهم آورده است. موضع‌گیری رسمی آیسسکو و به ویژه دبیرخانه اجلاس وزرای فرهنگ عضو آیسسکو می‌تواند به عنوان موضع رسمی اعلان و نارضایتی و ناخشنودی را رسما ابراز نماید.

با اطلاعی که از سوابق جنابعالی دارم، مطمئنم برای جلوگیری از اقدامات مشابه در کشورهای دیگر و به منظور آرامش کشورهای اسلامی از اقدام ارزشمند دریغ نخواهید فرمود.

همچنین جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد میزبان اجلاس فوق‌العاده وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مورد اتخاذ مواضع یکسان و هماهنگ در موضوع هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم باشد.»

وزیر ارشاد: تمدن منحوس غرب ادب خود را با توهین به مقدسات نشان داد

 سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو/ ICESCO) سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می‌کند و در زمینه‌های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی و به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو به فعالیت مشغول است. دفتر مرکزی این سازمان در رباط واقع شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا