Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
گزارش ۴۲ مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در یزد - خبرگزاری برگزیده های ایران
یزد

گزارش ۴۲ مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در یزد

گزارش ۴۲ مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در یزد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یزد، احمد دهقان اظهار کرد: تعداد ماموریتهای اورژانس استان به دلیل گزارش مسمومیت‌ ناشی از گاز co در سال گذشته۱۳۷ مورد بوده که متاسفانه در همین رابطه شش مورد منجر به فوت شده است.

وی با بیان این که آمار کل فوتی‌های کشور ناشی از مونوکسید کربن کشور طی سال گذشته، ۸۳۹ مورد گزارش شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ مورد گزارش گازگرفتگی توسط اورژانس استان دریافت شده که در این موارد نیز متاسفانه دو مورد تلفات جانی اتفاق افتاده است.

دهقان عمده علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن(co) در استان طی فصول سرد سال را ناشی از دو عامل تهویه نامناسب تأسیسات گرمایشی یا واقع شدن این تاسیسات در محیطی که تهویه مناسب ندارد، ذکر نمود و اضفه کرد: علاوه بر این در مواردی نیز استفاده از پیک‌نیک، منقل آتش و ذغال در مکان‌های سربسته موجب گازگرفتگی افراد شده است.

وی علائم ابتدایی مسمومیت با گاز مونوکسید را نشانه‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی اعلام کرده و می‌گوید: سردرد، سرگیجه، تهوع، ضعف، استفراغ و خواب‌آلودگی و اختلال تنفسی نیز از دیگر نشانه‌های کاهش سطح اکسیژن بدن به دلیل گازگرفتگی است.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد در همین رابطه کودکان، زنان باردار و افراد سالخورده و بیماران خاص را آسیب‌پذیرتر ‌خواند و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدام اولیه در مواجه با افراد دچار مسمومیت با co باز کردن درب و پنجره‌های محل جهت برقراری جریان هوای آزاد و سپس تماس با اورژانس و آتش‌نشانی است.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا