فرهنگ و هنر

مدیرکل هنرهای تجسمی به دیدار نقاش جانباز «حسین نوری» رفت

مدیرکل هنرهای تجسمی به دیدار نقاش جانباز «حسین نوری» رفت

– اخبار فرهنگی –

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین دیدار از سلسله‌ دیدارهای مدیرکل هنرهای تجسمی با هنرمندان این عرصه که «درگه اهل هنر» نام دارد، با حضور محمد خراسانی‌زاده در منزل استاد حسین نوری، هنرمند جانباز و شناخته‌شده رشته‌های نقاشی، سینما و تئاتر رقم خورد. 

در این دیدار، ابتدا مستندهایی از فعالیت‌های استاد حسین نوری و همسرش، نادیا مفتونی (استاد تمام دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران) به نمایش درآمد. سپس مدیرکل هنرهای تجسمی در سخنانی ضمن تجلیل از مجاهدت و ازخودگذشتگی‌های همسر استاد حسین نوری طی سال‌های متمادی زندگی مشترک با این هنرمند جانباز، اظهار کرد: خانم دکتر مفتونی زندگی‌شان را پای عشق و ارادتی که به استاد نوری داشته‌اند، گذاشته‌اند و بحمدالله خداوند هم برایشان جبران کرده است.

خراسانی‌زاده ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در کار استاد نوری، این است که ایشان هنگام نقاشی بسیار به بوم نزدیک می‌شوند. این درحالی است که معمولا هنرمندان وقتی می‌خواهند بفهمند که کارشان چگونه پیش رفته است، از بوم فاصله می‌گیرند. اما ویژگی متمایز کار استاد نوری این است که بدون اینکه از بوم فاصله بگیرند، آثار فاخر و ارزنده‌ای را خلق کرده‌اند. 

سپس استاد حسین نوری به بیان خاطرات و نکاتی درباره زندگی، دوران کاری و نیز دستگیری‌ و شکنجه‌اش توسط ساواک که به جانبازی‌ این هنرمند منجر شد، پرداخت. او همچنین در اظهاراتی ضمن تجلیل از مجاهدت‌های همسرش در طول دوران زندگی مشترک‌شان گفت: به رغم تمامی فعالیت‌ها و زحمات فراوانی که خانم مفتونی در طول قریب به ۴۰ سال زندگی مشترک‌مان متقبل شده‌اند، تاکنون کوچکترین ناراحتی و شکوه‌ای از ایشان ندیده‌ام.

در ادامه، نادیا مفتونی همسر استاد حسین نوری نیز ضمن بیان خاطراتی از زندگی مشترک با این هنرمند گفت: قریب به ۴۰ سال است که با عشق و اخلاص در کنار آقای نوری زندگی می‌کنم و از این عشق و اخلاص، همه چیز نصیبم شده است. 

در بخش دیگری از این دیدار، ابوالفضل نوری فرزند استاد حسین نوری که به داستان‌نویسی در مقیاس بین‌المللی اشتغال دارد، به صورت مجازی در جلسه حضور یافت و برای دقایقی با جمع حاضر به گفت‌وگو پرداخت. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا