کهگیلویه و بویراحمد

گلایه‌ها از عدم کنترل بازار بالا است/نان همچنان بی‌کیفیت است

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست ستاد  تنظیم بازار گفت: مبنای کار ما سخنان رئیس جمهور است، دستورات رئیس جمهور در سطح استان اجرایی شود همه دست به دست هم دهیم تا اوضاع بازار درست شود و گره مشکلات باز شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صمت بیشترین نقش را در تنظیم بازار دارد البته سایر دستگاه‌ها باید همکاری کنند تعزیرات حلقه آخری است. اقدامات پیشگیرانه در دست صمت و سایر دستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار کار خوبی بود از معاون اقتصادی و دیگران که نقش داشتند تشکر می‌کنم البته میدان باید به سایر شهرستان‌ها توسعه داده شود، برای تثبیت این میدان نیازمند حمایت هستیم که ناجا همکاری کند، با ناجا قرار داد بسته شود تا در مسیر مستقر شوند با راه‌اندازی این میدان نه فروشنده ضرر می‌کند نه مرد‌م همه نفع می‌برند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه باید همکاری کنند از دستگاه‌ها می‌خواهم کمک کنند ماشین هایی که می‌خواهند از خارج استان میوه بیاورند جلوگیری و به شدت برخورد شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مرغ و تخم مرغ برنامه داشته باشید تا در میدان توزیع شود، ضمن اینکه توصیه می‌کنم مکان‌هایی برای دسترسی راحت مردم به کالاهای اساسی در محلات تشکیل و محصولات با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: سازمان صمت آمار درستی از میزان تولید و نیاز مرغ در استان به ما بدهد که چقدر باید از سایر استان‌ها تامین کنیم،ضمن اینکه مصوب شود تعداد مرغداری‌ها  در استان افزایش یابد و تسهیلات در بازده ۶ تا یکساله به این سمت سوق داده شود و به اندازه نیاز در زمینه مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار سرمایه‌گذاری شود.

احمدزاده عنوان کرد: این توازن برای شهرستان‌ها رعایت شود و در یکی دوتا شهرستان متمرکز نشود.گشت‌های مشترک صمت و تعزیرات بر بازار نظارت کنند گلایه‌مندی از عدم کنترل بازار بالا است، برای کنترل بازار از صنوف بخواهید پای کار بیایند و در کنار صمت و تعریزات بر بازار نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم مرتب به من پیامک و تلفن می‌کنند، هر جایی هم مرا می‌بینند از وضع بازار به خصوص در یاسوج و گچساران گلایه دارند،خیلی کار تعزیرات به لحاظ جرائم، بازدارنده نیست جریمه ۷۰ هزار تومان رقمی برای یک مغازه متخلف نیست جرائم باید بازدارنده باشد اما اینطور نیست که امیدوارم وزارت دادگستری این مشکل را رفع کند.

وی بیان کرد: فرمانداران با توجه به نزدیکی به سال جدید ماه رمضان بر بازار نظارت کنند، بخشی از سیب با کیفیت استان  به دلیل نبود امکانات سردخانه‌ای از بین رفت.باغداری کار پرزحمتی است و خیلی چیزی عاید باغدار نمی‌شود در این شرایط اگر بخشی از محصول به دلیل عدم حمایت ما از بین برود که خیلی ضایع است، توصیه می‌کنم برای رفع این مشکل و سرمایه‌گذاری انبار در استان تبلیغ شود.

استاندار در ادامه گفت: افزایش قیمت‌ها به غیر از نان متوقف شود نان را افزایش دادیم اما به کیفیت مورد نظر نرسیدیم انتظار داشتیم کیفیت نان بالا برود شرط افزایش قیمت نان هم همین بود اما تغییر نکرده که آقای عسگری معاون اقتصادی و فرمانداران در شهرستان‌ها رسیدگی کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم در بیان مطالب استان هم امانت‌دار باشند هم از هرگونه مطلبی که جو استان را غیرواقعی نشان می‌دهد  پرهیز کنند.

وی بیان کرد: کسانی نسبت به بودجه استان انتقاداتی کردند این انتقادات از سر دلسوزی بود ما هم گفتیم پروژه‌ هایی که حذف شدند آنهایی بودند که ماده ۲۳ نداشتند بیش از ۱۰۰۰ هزار پروژه در کشور به دلیل نداشتن ماده ۲۳ حذف شدند در استان ما هم همینطور بوده است صحبت‌های دیروز من در شورای برنامه‌ریزی وابسته به شخص و برای شخصی نبود.

احمدزاده عنوان کرد: کسانی که صحبت کردند در خصوص حذف پروژه‌ها بچه‌های خوب استان هستند گفتیم پروژه پیگیری و جواب داده شود که چرا حذف شدند اما عده‌ای از رسانه‌ها نوشتند جواب دندان‌شکن استاندار به فلان شخص. چرا جو را خراب می‌کنید؟

وی بیان کرد: آنهایی که  کار ما را نقد می‌کنند احترام می‌گذاریم از همه هم می‌خواهم منصف باشند دیروز علیه شخصی حرف نزدم علیه شخصی هم موضع نگرفتیم اینکه عده‌ای سوء برداشت کردند و به جریانات سیاسی و کوبیدن فلان شخص نسبت دادند را تایید نمی‌کنم چون علیه شخصی حرفی نزدم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا