کرمان

تمدن «نوین اسلامی» عالی‌ترین آرمان است/اتحادیه کشورهای اسلامی باید شکل بگیرد

به گزارش برگزیده های ایران از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام حمید شهریاری پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست گفتمان برادری در قلعه‌گنج با اشاره به جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: تکرار همه جا بد نیست خیلی هم خوب است بخصوص وقتی جنگ نرم است و لازم است که برخی موارد تکرار شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: ما یک حرف‌های آرمانی در جهان اسلام داریم و مهمترین کلید واژه‌ای که مقام معظم رهبری دارند و ما باید به آن توجه کنیم، کلمه تمدن «نوین اسلامی» است و عالی‌ترین آرمانی است که ما و بزرگان جامعه اسلامی باید به آن نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی بام جهان جهان اسلام است، افزود: دور هم جمع شدن و دعوت به وحدت خوب است و این در مقام دفاع است که دشمنی آمده و در تلاش برای اختلاف است اما در مقام دفاع می‌گوییم وحدت کنید، اما نظریه تمدن نوین اسلامی یک نظریه حمله‌ای است که به جای دفاع نظریه‌پردازی می‌کنیم و جهان غرب را با تمام تمدنش به چالش بکشیم که نظریه بسار مهمی است و باید به آن پرداخته شود.

شهریاری تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی مؤلفه‌هایی دارد که بدون همکاری شیعه و سنی و اقوام و طوایف و … جز با همکاری و هم‌افزایی این تمدن حاصل نمی‌شود، تمدن نوین اسلامی یک مفهومی است که حداقل دو مفهموم دیگر شامل امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی را در خود دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اتحادیه کشورهای اسلامی یک فراحاکمیتی است که تمام حاکمیت‌ها را شامل می‌شود و زیر چتر می‌گیرد و این دو مفهوم برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید شکل بگیرد و جا بیفتد و ما اعتقاد داریم با تجمیع امکانات کشورهای اسلامی به یک قدرت و قوتی برسیم که تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: هدف و آرمان ما تنها شیعه و سنی در درون کشور نیست بلکه کشورها و دولت‌ها هویت‌های خودشان را حفظ کنند و با حفظ قانون اساسی خود در ذیل اتحادیه کشورهای اسلامی ترسیم و تعریف شوند و این کارها شدنی است تا به تمدن نوین اسلامی برسیم.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا