کهگیلویه و بویراحمد

یک تشییع متفاوت در دیشموک/توضیحاتی در خصوص روند پی‌گیری قتل در دیشموک

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج در پی وقوع یک فقره قتل در بخش دیشموک، سعید کریمی‌زاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در مصاحبه ای به اهم اقدامات پیشگیرانه در این راستا اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: پس از وقوع قتل با حضور در حوزه قضایی دیشموک، دیداری با حضور آقای حائری رئیس دادگاه این بخش با برخی از متنفذین برگزار کردیم.

کریمی زاد در این دیدار در سخنانی گفت: امروزه موضوع تأمین امنیت، نظم و آرامش مردم و جامعه، علاوه بر دستگاه قضایی و اعضای شورای تأمین، بر دوش بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین می باشد که پای کار بیایند.

 کریمی زاد در ادامه ضمن تشکر از مردم بخش دیشموک، و مأموران انتظامی شهرستان کهگیلویه و بخش دیشموک، به وجود رسم غلط تیراندازی در برخی مراسمات تشییع اظهار کرد: در خصوص برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری مقتول، چندین جلسه با بزرگان برگزار شد، مقرر گردید؛ از تیراندازی در مراسم تشییع خودداری و با کسانی که اسلحه و مهمات حمل می‌کنند برخورد قانونی و قضایی لازم به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: این مراسم، اولین تشییع جنازه ای بود که بدون هیچگونه تیراندازی در دیشموک برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در ادامه با اشاره به اینکه در اولین ساعات وقوع حادثه، این دادستانی و مجموعه قضایی دیشموک، ضمن حضور در منطقه وعده ی دستگیری قاتل را دادند، گفت: قاتل و سایر عاملان در اسرع وقت شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و در کمتر از ۲۴ ساعت با تدابیر جناب آقای حائری و افسران اداره آگاهی دهدشت قاتل دستگیر شدند.

کریمی زاد از تلاش های آقای حائری رئیس دادگاه عمومی بخش دیشموک، بستگان و نزدیکان مقتول و اهالی این بخش و پرسنل پلیس آگاهی شهرستان کهگیلویه نیز تشکر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در جهت اجرای قانون و برقراری و حفظ نظم و امنیت و آرامش با احدی تعارف نداریم، گفت: هر فردی که عمل خودسرانه ای بدون تمکین و توجه به مُر قانون، علیه نظم، امنیت و آرامش انجام دهد ، به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

وی در خصوص قتل دیشموک اظهار داشت: انگیزه ارتکاب قتل به خاطر اختلافات قبلی بوده است.

کریمی زاد با اشاره به اینکه علاوه بر نیروهای قضایی و انتظامی که مستقیماً در جهت برقراری آرامش تلاش می کردند، افزود: لازم است از تلاش های ارزنده امام جمعه شهر دیشموک، اعضای شورای تأمین و بزرگانی که با پا درمیانی در حضور میدانی یاریگر سایر نیروهای قضایی و انتظامی و امنیتی بودند تشکر نمایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در پایان اذعات به اینکه با تمامی کمبودهایی که در تأمین نیروی انسانی و خودرو در نیروی انتظامی داشتیم، با تلاش مضاعف، امنیت رو برقرار کردیم، تصریح کرد: علاوه بر دستگیری قاتل، اولین برنامه  مجموعه های قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی، برقراری امنیت، آرامش و نظم است که به همین خاطر، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی تا اطلاع ثانوی در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا