قزوین

گازرسانی به ۲۱روستا در منطقه طارم سفلی در حال انجام است

گازرسانی به ۲۱روستا در منطقه طارم سفلی در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای منطقه طارم سفلی با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، مدیر مهندسی و اجرای طرح‌ها و سایر مسئولان شرکت گاز و جمعی از رسانه‌ های استان به منظور نشان دادن سختی‌ها و مشقت‌های کار در مناطق صعب‌العبور برگزار شد.

علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ضمن تشکر از اصحاب رسانه در انعکاس اخبار مربوط به اقدامات گازرسانی و تشریح اجرای این پروژه‌ها اظهارکرد: گازرسانی به محورهای چوقور در منطقه طارم با ۲۱روستا در حال انجام است که ۲مسیر از زنجان و ۳مسیر از استان قزوین به این محورها راه دارد.

او افزود: پروژه گازرسانی به محور چوقور در دو فاز تعریف شده که فاز اول شامل سه روستای میمونک، شیزر و بابا است که ۲۷خانوار در این سه روستا ساکن هستند و از نعمت گاز بهره مند شده اند.

حجتی‌پور گفت: در این پروژه خط تغذیه‌ای به طول تقریبا ۱۲کیلومتر در نظر گرفته شده و از روستای آلتین‌کش شروع و تا روستای شیزر ادامه دارد که برای بهره‌مندی روستاهای دو پروژه از نعمت گاز طراحی و اجرا شده است.

این مسئول در ادامه توضیح داد: امتداد گازرسانی در فاز دو محور چوقور با ۱۸روستا از جمله فیله‌ورین، دیزجین، کنگاور، مغانک، یمغان، ماهین، بروج، چیزه، سزنق، دهنه، چمن امیرآباد، حصار، زرند، عباس‌آباد، علی‌آباد، قارخون، رازان و اسماعیل‌آباد در حال انجام است و در حال حاضر روستای فیله ورین از نعمت گاز بهره مند شده است.

او افزود: این پروژه از سال گذشته آغاز شده است که ظرف مدت یک ماه نیز انشعابات نصب و اشتراک‌پذیری گاز در این مناطق آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارکرد: اجرای پروژه‌های گازرسانی در مناطق کوهستانی کاری سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر است اما ۴۱روستا از ۱۰۰روستای منطقه طارم سفلی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ۲۰روستا درحال گازرسانی و ۱۳روستا نیز در برنامه گازرسانی قرار گرفتند.

حجتی‌پور گفت: دولت محترم توجه ویژه‌ای به مناطق کم‌درآمد دارد و بابت این دو پروژه ۲۶۱میلیارد ریال در فاز اول و ۹۲۶میلیارد ریال بودجه در فاز دو برای آن‌ها اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر پروژه فاز یک ۹۸درصد و فاز دوم نیز ۳۵درصد پیشرفت دارد.

او افزود: با سفر ریاست محترم جمهوری به استان در سال گذشته برنامه گازرسانی به ۱۳۰روستای استان به شرکت گاز تکلیف شد که ۷۳۲میلیارد تومان منابع برای این تعداد پروژه مورد نیاز است.

حجتی‌پور گفت: با گذشت یک سال از برنامه گازرسانی در حال حاضر ۵۶روستا از مصوبات سفر گازدار شدند و ۸۶روستا در دست اجرا می باشد.

این مسئول با بیان اینکه در برنامه دوم سفر ریاست جمهوری نیز گازرسانی به ۶۸روستا را در برنامه خواهیم داشت، ادامه داد: در بازه زمانی مشخص تا سال۱۴۰۴ تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارکرد: ۷۷۷روستا در استان قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد ۶۳۲روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ۸۹روستا نیز در دست اجرا است.

گازرسانی به 21روستا در منطقه طارم سفلی در حال انجام است

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا