بین الملل

اتهام زنی و ادعاهای مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

اتهام زنی و ادعاهای مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست خود در نیویورک در بیانیه مشترکی جمهوری اسلامی ایران را متهم به تهدید امنیت منطقه کرده و به زعم خود بار دیگر از ایران خواستند که تکثیر پهپادها و سایر سلاح های خطرناکی را که تهدیدی خطرناک برای منطقه است، متوقف کند.

به گفته شبکه الحره، این وزیران در بیانیه خود بار دیگر از ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک حمایت کرده و خواهان آنچه آن را دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای این جزایر از طریق مذاکرات دوجانبه یا دادگاه دادگستری بین المللی براساس قواعد حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل خواندند، شدند.

برپایه این گزارش، وزیران خارجه آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بخش دیگری از بیانیه خود نیز با طرح ادعا و اتهام واهی دیگری، جمهوری اسلامی ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی  متهم کردند و از تهران خواستند تا با آژانس به طور کامل همکاری کند.

به گفته شبکه الحره، این وزیران همچنین در بیانیه خود از تماس دیپلماتیک عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران برای تداوم کاهش تنش منطقه ای استقبال و بر اهمیت پایبندی کشورهای منطقه به قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل تاکید کردند.

برپایه این گزارش، وزیر خارجه آمریکا و وزیران خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس درحالی که خود آمریکا در سایه حضور نظامی خود در منطقه بزرگترین تهدید کننده امنیت و ثبات منطقه به شمار می رود، در بیانیه خود بر پایبندی خودشان به تضمین آزادی دریانوردی و امنیت دریایی در منطقه و عزم خود برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی در دریا یا هرجای دیگری که ممکن است مسیرهای دریانوردی و تجارت بین المللی و تاسیسات نفتی در کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس را تهدید کند، تاکید کردند.

وزیران خارجه آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر حمایت خود از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای تاکید کردند.

این تاکید در حالی مطرح شد که خود آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی جزو  دارندگان اصلی سلاح های هسته ای است که آن را عملا علیه دیگر کشورها نیز بکار برده و تاکنون تن به خلع سلاح هسته ای نداده است.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا