بین الملل

ادعای وزیرخارجه رژیم صهیونیستی: ۶ تا ۷ کشور دیگر تمایل به عادی سازی روابط دارند

ادعای وزیرخارجه رژیم صهیونیستی: ۶ تا ۷ کشور دیگر تمایل به عادی سازی روابط دارند

شبکه عبری زبان کان به نقل از الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: سازش فقط با عربستان نخواهد بود، بلکه شش یا هفت کشور دیگر نیز به آن ملحق خواهند شد.

وی همچنین بار دیگر در راستای تقلای مقامات رژیم صهیونیستی برای نزدیک جلوه دادن دستیابی به توافق برای عادی سازی روابط با ریاض گفت: در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ توافق با عربستان سعودی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

اخیرا صحبت‌ها درباره امضای یک توافق امنیتی احتمالی میان ریاض و واشنگتن که شامل عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان نیز می‌شود، افزایش یافته و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که هسته‌ای شدن خواسته اصلی ریاض برای امضای چنین توافقی است.

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله الی کوهن نیز بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی سخن گفته‌اند؛ اما اخیرا رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده‌اند که تلاش‌های بی‌وقفه رژیم اشغالگر برای عادی سازی روابط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود.

این درحالی است که ریاض بارها تاکید کرده است عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به اجرای طرح صلح عربی بستگی دارد که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان در سال ۲۰۰۲ آن را ارائه کرد و مبتنی بر ایجاد کشور به رسمیت شناخته شده فلسطینی در سطح بین‌المللی و در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی، بازگشت آوارگان و خروج تل‌آویو از بلندی‌های اشغالی جولان در ازای به رسمیت شناختن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا