Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
۴۵ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذار شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
چهارمحال و بختیاری

۴۵ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، علی شهریارپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری در خصوص حذف ارز دولتی گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف نخواهد شد بلکه برای جلوگیری از رانت و فسادی که با ۲ نرخی شدن آن ایجاد شده، مساعدت مالی دولت برای ارزان‌تر شدن کالاهای ضروری از جمله دارو به نیازمندان آن کالا به صورت یارانه اعطا می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مثلا در بحث دارو بنا شده ما به تفاوت قیمت آزاد و دولتی به بیماران خاصی که نیازمند آن دارو هستند با ساز و کاری تعریف شده برسد که در صورت تحقق این مسئله دست بسیاری از دلالان از بازار دارو کوتاه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص سایر کالاهای اساسی نیز چنین ساز و کاری در دست اقدام است تا دیگر شاهد ایجاد بازارهای سیاه و کاسبی عده‌ای سودجو نشویم.

هدف‌گذاری افزایش ۸ درصدی شاخص رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱

وی در ادامه با اشاره به کاهنده بودن نرخ رشد اقتصادی کشور در سال‌های گذشته اظهار داشت: شاخص رشد اقتصادی کشور در سال جدید ۸ درصد هدف‌گذاری شده این در حالیست که سال‌های گذاشته این هدف‌گذاری زیر ۴ درصد بوده است.

شهریارپور ادامه داد: برای استان چهارمحال و بختیاری این هدف‌گذاری ۷.۴ درصد با توجه به اسناد آمایش سرزمینی تعیین شده که مقدمات لازم برای تحقق این هدف‌گذاری در حال آماده‌سازی است و در شهرستان‌ها ظرفیت‌های تحقق این مهم در حال احصا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این هدف‌گذاری بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد شده و بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد.

افزایش اختیارات استانداران در دستور کار دولت است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در تنظیم لایحه بودجه برای سال ۱۴۰۱ تصمیم بر این شده اعتبارات بسیاری از پروژه‌هایی که قبلا ردیف ملی داشته‌اند از طریق اعتبارات استانی تامین شود که این موضوع باعث خواهد شد رشد چشمگیری را در میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان‌ها شاهد شویم به طوری که در چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز تکمیل ۶ پروژه ویژه که یکی از آن‌ها محور اردل گورمیزه است بنا شده در بودجه عمرانی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش اختیارات استانداران در بحث بودجه‌ریزی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در سال آینده تمرکز بودجه‌ریزی از پروژه‌های زیرساختی برداشته و به سمت رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی خواهد رفت تا با کاهش فاصله طبقاتی شرایط بهتری برای معیشت مردم رقم بخورد.

۷۵۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است

شهریارپور اضافه کرد: برای تحقق این هدف‌گذاری جدید برای رشد اقتصادی کشور اعتباری معادل ۳ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان مورد نیاز است که بنا شده از محل منابع دولتی، بانک‌ها، بازار سرمایه، منابع شرکت‌های دولتی، صندوق توسعه ملی، منابع بخش خصوصی و … تامین شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ طرح مربوط به چهارمحال و بختیاری است که برای تکمیل آن‌ها نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و ۴۵ طرح برای تسریع در روند تکمیل به بخش خصوصی واگذار شده است.

توجه ویژه دولت به محرومیت‌زدایی در سال جدید

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به توجه ویژه دولت به محرومیت‌زدایی در سال آینده خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شده در سال آینده ۵ هزارمیلیارد از محل هدفمندی یارانه‌ها، منابع دولتی و سایر منابع به صندوق مسکن محرومان واریز شود و ۳۵ هزار میلیارد تومان دیگر به کاهش فقر مطلق و ۳۳۲ میلیون یورو به محرومیت‌زدایی اختصاص یابد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا