اخبار ورزشی

تیشه‌گران: همه باید به میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان کمک کنند/ از عملکردمان در روسیه راضی هستم

تیشه‌گران: همه باید به میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان کمک کنند/ از عملکردمان در روسیه راضی هستم

– اخبار ورزشی –

مهران تیشه‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره عملکرد کاروان ایران در بازی‌های تابستانی ۲۰۲۳ روسیه اظهار داشت: این رویداد با حضور نمایندگان ۲۸ کشور در ۲۰ رشته برگزار شد و کاروان ایران که در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز و فوتبال اعزام شده بود، با ۳۸ ورزشکار موفق به کسب ۴ نقره و ۹ برنز شد. برگزاری این رویداد به دلیل آن بود که روسیه در المپیک ناشنوایان حضور نداشت و می‌خواست از این طریق ورزشکاران خودش را محک بزند. میزبان از بیشتر اعضای فدراسیون جهانی ناشنوایان برای حضور در این رویداد دعوت و هزینه هتل و تغذیه را نیز رایگان کرد.

هاشمی: به دنبال پررنگ کردن موضوع ورزش و جوانان در لایحه هفتم توسعه هستیم

وی افزود: انگیزه اصلی ما از حضور در این رویداد، کسب آمادگی تیم‌های مختلف برای مسابقات پیش‌رو بود. رقابت‌های فوتبال قهرمانی جهان دو ماه دیگر در مالزی برگزار می‌شود، همچنین در آبان ماه میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در جزیره کیش هستیم. در بهمن ماه میزبان مسابقات جهانی جودو خواهیم بود. تیم‌های این سه رشته برای آمادگی بیشتر، در بازی‌های تابستانی ناشنوایان روسیه شرکت کردند.

تیشه‌گران گفت: در رشته تنیس روی میز برای نخستین بار در ۵،۶ سال اخیر اعزام داشتیم. همزمان با این رویداد، مسابقات جهانی هم برگزار می‌شد. احساس می‌کردیم که آمادگی حضور را نداریم، ولی با توجه به عملکرد نمایندگان کشورمان روسیه، متوجه شدیم که در این باره اشتباه کرده‌ایم. در مجموع این رویداد محک مناسبی برای ما در این چهار رشته بود و راضی هم هستیم.

وی درباره نیمه تمام ماندن مسابقه فینال فوتبال در بازی‌های تابستانی بین ایران و روسیه گفت: تیم ما تا دقیقه ۹۰ یک بر صفر از میزبان پیش بود، اما داور دو پنالتی در دقایق ۹۰ و ۹۸ گرفت و یک بازیکن ما را نیز اخراج کرد. پس از پنالتی دوم، تماشاگران به بچه‌های تیم ما حمله کردند و کتک‌کاری شد و اعضای تیم ایران به زمین برنگشتند و حتی مدال نقره را در هتل تحویل گرفتند. تیم ما در این بازی‌ها عملکرد خوبی داشت و ما را به کسب نتایج خوب در مسابقات جهانی مالزی امیدوار کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان عنوان کرد: رقابت‌های جهانی کشتی ناشنوایان از ۱۰ شهریور به میزبانی قرقیزستان آغاز می‌شود و تیم‌های آزاد و فرنگی کشورمان باید در آن حضور داشته باشند. این دو تیم در حال برگزاری اردوهای خود هستند و بسیار امیدواریم که نتایج خوبی بدست بیاورند.

وی با اشاره به جابجایی اخیر در وزارت ورزش گفت: به حمید سجادی بابت زحماتش در دو سال گذشته خدا قوت و به کیومرث هاشمی بابت انتصابش به عنوان سرپرست وزارت ورزش تبریک می‌گویم. او را به خوبی می‌شناسیم و او نیز از ما و فدراسیون‌ها و مجموعه ورزش شناخت خوبی دارد. امیدوارم دیداری با هاشمی داشته باشم و در کنار هم بتوانیم برخی مشکلات پیش‌رو را درباره ورزش ناشنوایان حل کنیم.

تیشه‌گران با اشاره به مسائل مالی گفت: تقریباً هر دو ماه یک اعزام داریم که این تعداد، با توجه به بودجه‌ای که می‌گیریم، جوابگو نیست و فقط از طریق اسپانسر و هیئت رئیسه می‌توانیم اعزام‌ها را انجام دهیم. خدا را شکر در همه رویدادهای اصلی اعزام داشته‌ایم، ولی شرایط‌مان سخت است. برای مثال در همین مسابقات جهانی کشتی باید بلیت را با مبلغ ۳۰ میلیون تهیه کنیم که تا چندی قبل ۱۹ میلیون بود. این در حالی است که اعتباراتی که از وزارت ورزش می‌گیریم، یک‌دهم هزینه‌هایمان است. امیدواریم کمک‌های بیشتری به‌ویژه از سوی سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها و … داشته باشیم و می‌طلبد ارتباطات نزدیک‌تری با آنها برقرار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان درباره میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان در سال آینده گفت: سال آینده میزبان نزدیک به ۲۵۰۰ ورزشکار در ۲۰ رشته هستیم. این برای اولین بار است که بازی‌های آسیایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی قرار است در ایران برگزار شود و به همین دلیل اهمیت خاصی دارد. این رویداد قرار بود در جزیره کیش برگزار شود و حتی حمید سجادی صحبت‌هایی هم با مدیرعامل آنجا کرده بود، ولی با تغییراتی که صورت گرفت، همه چیز به هم خورد و این رویداد به تهران منتقل شد. با وجود این مسئله می‌دانم که کیومرث هاشمی هم حمایت خوبی از میزبانی بازی‌های آسیایی خواهد کرد. این یک بحث فرا ملی است و همه ارکان حتی هیئت دولت و وزارت ورزش باید حمایت کنند تا میزبانی قابل قبولی داشته باشیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا